برگزاری دو جشنواره همزمان پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، اتلاف بیت‌المال و موازی‌کاری است
کد خبر: 3722518
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
جعفرپور:

برگزاری دو جشنواره همزمان پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، اتلاف بیت‌المال و موازی‌کاری است

گروه دانشگاه ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با بیان اینکه برگزاری دو جشنواره همزمان پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، اتلاف بیت‌المال و موازی‌کاری است، گفت: تلاش می‌کنیم تفاهم‌نامه‌ای مشترک در این زمینه با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد منعقد کنیم.

برگزاری دو جشنواره همزمان پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، اتلاف بیت‌المال و موازی‌کاری است
به گزارش ایکنا، اختتامیه هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی، طبق اعلام قرار بود در اختتامیه نمایشگاه قرآن برگزار شود که به دلیل لغو و برگزار نشدن مراسم اختتامیه نمایشگاه قرآن امسال، اختتامیه این جشنواره نیز برگزار نشد.

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره زمان برگزاری اختتامیه هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی با توجه به این مسئله، اظهار کرد: داوری‌ها نهایی شده است، قصد داشتیم تقدیر از پایان نامه‌ها و رساله‌های برتر قرآنی این دوره را به نمایشگاه قرآن برسانیم که با توجه به عدم برگزاری اختتامیه نمایشگاه قرآن، این تقدیر انجام نشد و مراسمی برگزار نشد.

وی افزود: اعلام اسامی برگزیدگان این دوره و مراسم تقدیر از آثار برگزیده بعد از ایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.

جعفرپور همچنین با انتقاد از برگزاری جشنواره‌ای با همین سبک و سیاق از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت برپایی نمایشگاه قرآن، گفت: این برنامه با عنوان نخستین جشنواره رساله‌های برتر قرآنی بود. کار اشتباهی کردند، وقتی جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی از سوی وزارت علوم برگزار می‌شود که در آن رساله‌های دکتری نیز وجود دارد، چه نیازی به برگزاری این برنامه از سوی وزارت ارشاد بود؟

وی ادامه داد: بسیار هم از سوی داوران به این مسئله اعتراض شد، که چه معنا دارد چند رساله که اغلب آن مشترک با جشنواره دیگری با همین عنوان است را بررسی کنید!
 
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم گفت: این جشنواره کارشناسی نشده برگزار شد، چراکه بسیاری از شرکت‌کنندگان در هفدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی، در این جشنواره هم شرکت کردند. این موازی‌کاری و اتلاف بیت‌المال است. ما هفدهمین دوره را برگزار می‌کنیم و این جشنواره که از سوی وزارت ارشاد برگزار شد، نخستین دوره آن بود. من به دکتر فقهی‌زاده هم اعتراضم را اعلام کردم.

وی افزود: یک سری عناوین در هر دو جشنواره شرکت داشتند. در هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی که از سوی وزارت علوم برگزار می‌شود، حدود ۷۰ رساله دکتری شرکت داشته‌اند که ۵۰ عنوان آن در جشنواره وزارت ارشاد هم شرکت کردند. طبیعتا بعضی برگزیدگان، مشترک خواهند بود.

جعفرپور با بیان اینکه بهتر است یک تفاهم‌نامه مشترک میان این دو معاونت منعقد شود، گفت: با این تفاهم‌نامه می‌توان جوایز را بیشتر کرد، به‌زودی جلسه‌ای با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خواهیم داشت و پیشنهاد این موضوع را در آن جلسه مطرح می‌کنیم.
 
یادآور می‌شود، در این دوره از جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی قرار است از ۵ پایان‌نامه برتر قرآنی در مقطع کارشناسی‌ارشد و ۵ رساله در مقطع دکتری به عنوان پایان نامه‌های برتر تقدیر شود.
 
انتهای پیام
captcha