اجرای طرح قرآنی «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان
کد خبر: 3722530
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

اجرای طرح قرآنی «هفت آسمان» در حوزه علمیه خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، تابستان امسال دو دوره قرآنی یکی ویژه استادان و دیگری ویژه طلاب از سوی این دفتر برگزار می‌شود.

دوره‌های تابستانه دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان

حجت‌الاسلام سیاحی، مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، گفت: در تابستان امسال دو دوره قرآنی یکی ویژه استادان و دیگری ویژه طلاب از سوی دفتر قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دوره ویژه استادان، تربیت معلم تجوید قرآن است که در قم برگزار خواهد شد و زمان دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

سیاحی افزود: دوره دوم، آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن است که طی 10 روز از 9 تا 18 تیر در اهواز برگزار خواهد شد. این دوره، یک مرحله از طرح قرآنی «هفت آسمان» است که با حضور شرکت‌کنندگان طرح از 5 مدرسه استان برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان گفت: در سال تحصیلی جدید این طرح وارد مرحله تفسیر قرآن می‌شود.

وی در توضیح این طرح اظهار کرد: طرح «هفت آسمان» از مهرماه سال گذشته ویژه طلبه‌های جدیدالورود آغاز شد. پنج مرحله اول ‌آن، آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید قرآن، ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن است و دو مرحله آخر نیز آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.

سیاحی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی در پنج مدرسه استان اجرا شده است، افزود: این طرح برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود و برای هر کدام از این مراحل مدت زمان بیست روزه و بعضاً پنجاه روزه پیش‌بینی شده است.

به گفته مسئول دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه خوزستان، مدرسه جزائریه شوشتر، مدرسه علی‌بن ابیطالب(ع) ایذه، مدرسه امام صادق(ع) اندیمشک، مدرسه خاتم‌الانبیاء(ص) اهواز و مدرسه امام محمدباقر(ع) شوش به صورت آزمایشی این طرح‌ را اجرا کرده‌اند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن، در کل کشور اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha