«سعید پرویزی» از راه‌های دستیابی به قله قرائت می‌گوید/ استعدادیابی؛ گام نخست
کد خبر: 3722552
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

«سعید پرویزی» از راه‌های دستیابی به قله قرائت می‌گوید/ استعدادیابی؛ گام نخست

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ قاری بین‌المللی كشورمان به بیان نكاتی برای نوجوانان و جوانی كه علاقه‌مند به دستیابی به قله قرائت هستند پرداخت و گفت: نخستین گام برای این كار، استعدادیابی است.

«سعید پرویزی» از راه‌های دستیابی به قله قرائت می‌گوید/ استعدادیابی؛ گام نخست

سعید پرویزی، نفر اول سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن كریم جمهوری اسلامی در رشته قرائت در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، بخشی از موفقیت‌های خود را یادآور شد و گفت: من 30 سال سن دارم كه در سال 96 در سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی حائز رتبه نخست در رشته قرائت شدم.
وی با بیان اینكه تاكنون در 10 مسابقه كشوری حائز رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق شده است، گفت: كار تلاوت قرآن را از 4 سالگی آغاز كردم اما به‌صورت حرفه‌ای تر از 12 سالگی این كار را آغاز كردم.
پرویزی با قاریان نوجوان و جوانی كه علاقه‌مند به دستیابی به قله قرائت هستند، توصیه كرد كه در گام نخست خود را استعدادیابی كنند تا بدانند در كدام عرصه قرآنی اعم از حفظ، قرائت تحقیق، ترتیل، تواشیح،‌ ابتهال، اذان و غیره دارای استعداد خوبی هستند و در آن رشته قوی‌تر هستند و همان رشته را ادامه داده تا به خوبی بدرخشند.

اهمیت استفاده از اساتید بزرگ
وی همچنین بر لزوم استفاده از محضر اساتید بزرگ و شاخص نیز در این زمینه تأكید كرد و گفت: مسلماً یك قاری برای اینكه بتواند پله‌های ترقی را طی كند باید از محضر اساتید خوبی بهره‌مند شود.
این قاری بین‌المللی كشورمان، سومین و چهارم الزام برای دستیابی به قله قرائت را داشتن تمرین زیاد و پشتكار عنوان كرد و گفت: یك فعال قرآنی در هر رشته‌ای كه وارد عرصه شده است باید هم تمرین زیاد داشته و در این راه ممارست و پشتكار زیادی به خرج دهند.

توكل به تنهایی كافی نیست
وی گام آخر را توكل به خدا دانست و گفت: توكل به خدا بعد از تمام این مراحل است یعنی توكل به تنهایی كافی نیست و باید اهمیت دادن به كار و پشتكار در این كار باشد و بعد از آن به خدا توكل كرد و اهتمام ورزید.
انتهای پیام

captcha