حامی محرومیت‎زدایی قرآنی شویم
کد خبر: 3722558
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

حامی محرومیت‎زدایی قرآنی شویم

گروه فعالیت‎های قرآنی - مسئول پویش قرآنی آیات رویش، اجرای طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان محروم را در جهت محرومیت‌زدایی در عرصه آموزش قرآن ذکر کرد و افزود: هم‌اکنون ۳۵۰ خیر قرآنی در قم به این پویش پیوسته‌اند.

حامی محرومیت‎زدایی قرآنی شویم

مرتضی ابراهیمی، مسئول پویش قرآنی آیات رویش در گفت وگو با ایکنا از قم، گفت: استان قم یکی از محروم‏ترین استان‌های کشور در زمینه محافل و برگزاری جوامع قرآنی است.
وی افزود: این مساله شاید چندان معقول نباشد و حتی با آمارهایی که مسئولان بخش‎های فرهنگی و قرآنی نیز ارائه می‌کنند مطابقت نداشته باشد ولی سخن از کذب بودن آمارها نیست بلکه سخن، از خروجی است در دنیای خارجی وجود دارد.
ابراهیمی تصریح کرد: امروزه بسیاری از مردم و اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره)، خانواده‌هایی که با آسیب‌های اجتماعی سرپرست و اعضای خانواده دست و پنجه نرم می‌کنند و خانواده‌های بی بضاعت حاشیه شهر و... از محرومیت عمیقی رنج می‌برند.
وی اظهار کرد: محرومیت مادی یک سوی قصه است ولی مهمترین محرومیت این افراد، محرومیت از حضور در برنامه‌های فرهنگی از جمله کلاس‌های آموزشی قران کریم است؛ امروزه خانواده‎هایی هستند که فرزندان آنها حتی هزینه عبور و مرور به جلسات قرآنی را نیز ندارند.
مدیر پویش قرآنی آیات رویش بیان کرد: در این زمینه نیازمند حضور مردم برای حل این مشکل هستیم؛ در این زمینه این پویش قرآنی در سطح کشور شکل گرفت و استان قم نیز به این طرح پیوسته است.
ابراهیمی گفت: هم‌اکنون 350 خیر قرآنی در قم به این پویش پیوسته‌اند و قرار است که یک طرح چهارساله آموزش قرآن با اولویت خانواده کمیته امداد و...شکل گیرد؛ در این طرح، خیران با مبلغ کف 20هزار تومان به طرح می‌پیوندند و هر ماه این مبلغ را به مدت یک سال پرداخت می‎کنند.
وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در طرح آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان محروم استان می‌توانند عدد 14 را به سامانه 100004488 ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha