آشنایی با مفاهیم زهد،‌ رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری
کد خبر: 3722592
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
در «معیشت مومنانه» می‌خوانید؛

آشنایی با مفاهیم زهد،‌ رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری

گروه ادب ــ «معیشت مومنانه» اثری در آشنایی با چهار مفهوم زهد،‌ رفاه،‌ تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظم انقلاب است.

پنجشنبه// آشنایی با مفاهیم زهد،‌ رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری

به گزارش ایکنا؛ «معیشت مومنانه» عنوان اثری از انتشارات انقلاب اسلامی است که به آشنایی با چهار مفهوم زهد،‌ رفاه،‌ تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد.

در مقدمه این اثر آمده است: «حیات طیبه در سایه رشد اخلاقی فردی و پیشرفت معنوی،‌ علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و دستیابی به عدالت اجتماعی به دست می‌آید. مولفه‌های متعددی را می‌توان برای دستیابی به این هدف و آرمان بلند برشمرد. رهبر معظم انقلاب با احاطه بسیار خوبی که بر راهکارهای رسیدن به حیات طیبه دارند، بسیاری از این مولفه‌ها را در بیانات خود به صورت شیوا و رسایی بیان کرده‌اند.»

این کتاب در چهار فصل زهد، رفاه، تجمل‌گرایی و مصرف‌زدگی و اشرافیگری نوشته شده است. بی‌رغبتی به دنیا و تولید ثروت در کنار هم،‌ تقوا؛ علاج دل نبستن به دنیا،‌ اعتراف دشمنان امام به زهد و پارسایی ایشان،‌ ساده‌زیستی؛ از مصادیق سپاسگزاری از مردم، رفاه مادی توأم با سازندگی معنوی، مصرف‌گرایی یعنی صرف درآمد در امور غیرضروری، آمارهای تکان‌دهنده اسراف در کشور و ... از جمله مباحث این اثر به شمار می‌آیند.

«معیشت مومنانه» در سه هزار نسخه، به بهای 130 هزار ريال و 176 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha