گزارشی از فعالیت‌های ماه رمضان کمیته امام(ره) استان تهران ویژه مددجویان
کد خبر: 3722596
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

گزارشی از فعالیت‌های ماه رمضان کمیته امام(ره) استان تهران ویژه مددجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به فعالیت‌های ویژه و پیش رو در ایام تابستان به بیان برخی از طرح‌های اجرا شده در ماه رمضان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمود مولایی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در رابطه با فعالیت‌های این مرکز در فصل تابستان در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: برای برنامه‌های فصل تابستان، تفاهم‌نامه‌ای با اتحادیه انجمن‌های اسلامی بستیم تا طرح‌های فرهنگی - ورزشی، آموزشی - اعتقادی را در قالب اوقات فراغت برای دانش‌آموزان اجرا ‌کنند.

نگاهی به فعالیت‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) در ترم تابستان

وی افزود: در استان تهران هفت کانون فرهنگی ـ هنری داریم که اوج فعالیت‌هایشان در تابستان است. حدود 6 هزار و پانصد مددجو در این کانون‌ها آموزش می‌بینند. کل مددجویان را براساس شرایطشان به هشت گروه( زنان سرپرست خانوار، دختران جوان در آستانه ازدواج، دختران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان، دانشجویان، نوعروسان، مادران مشمولین خودکفایی) تقسیم کردیم که برنامه‌‌های متفاوتی در قالب اردو، کارگاه و... برایشان در نظر گرفتیم. کلاس‌های قرآن، احکام، اخلاق، مهارت فرزندپروری، سبک زندگی اسلامی و عقل معاش از نمونه کلاس‌های آموزشی ما در تابستان است که کاملاً رایگان برای مددجویان برگزار می‌شود. ثبت‌ نام و گروه بندی ترم تابستان در حال انجام و کلاس‌ها از اول تیرماه آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره‌ای به فعالیت‌های ماه مبارک رمضان داشت و گفت: طرح ترنم نور، آموزش و جمع‌خوانی قرآن برای مددجویان و کارمندان و همچنین سومین دوره طرح «قرآن در خانه» اجرا شد که به صورت کتبی و در شش مرحله پیش رفت. که سال گذشته هزار و 100 نفر  و امسال هزار و 800 نفر در این طرح شرکت کردند.

وی بیان کرد: اردویی زیارتی، آموزشی و تربیتی از دیگر فعالیت‌های تابستانی ماست که اردوهای زیارتی در شهرهای مشهد و قم برای همه گروه‌ها و اردوهای آموزشی در اردوگاه‌ کرج برگزارمی‌شود. امسال دو هزار نفر به اردوی کرج، 10 هزار نفر اردوی مشهد و هزار و 800 نفر نیز به استان‌های دیگر مانند: شیراز، گیلان، کرمانشاه و مازندران اعزام می‌شوند. طرح اعزام به استان‌های دیگر به خاطر نوع طرح که اوقات فراغت است ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برپا می‌شود.

انتهای پیام

captcha