طرح تابستانی پلیس در خراسان جنوبی آغاز شد
کد خبر: 3722598
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

طرح تابستانی پلیس در خراسان جنوبی آغاز شد

گروه اجتماعی- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: طرح تابستانی پلیس برای مسافرت‌های تابستانی از 23 خردادماه با آمادگی کامل پلیس به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایکنا از خراسان ‌جنوبی، سردار مجید شجاع، امروز 23 خرداد، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: این طرح با آماده باش ۱۰۰ درصد پرسنل آغاز شده است و دستورالعمل ترافیک استان ابلاغ شده است.

طرح تابستانی پلیس در خراسان جنوبی آغاز شد

وی با بیان اینکه افرادی که از تلفن همراه استفاده‌ می‌کنند هفت برابر بیشتر در معرض خطر هستند، اظهار کرد: امسال تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته کاهش داشته داشت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال تاکنون درمحورهای مواصلاتی ۳۱ فقره تصادف فوتی داشتیم که نسبت به سال گذشته، دودرصد افزایش داشته و ۳۶ نفر در این تصادفات فوت شدند.

شجاع با بیان اینکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات جرحی 18 درصد افزایش دارد و کل تصادفات ۱۵ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: 43 درصد تصادفات در جاده‌های اصلی، 45 درصد در جاده‌های روستایی و 12 درصد در جاده‌های فرعی به وقوع پیوسته است.

 وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادف نبستن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه بوده است، اظهار کرد: بیشترین علت واژگونی در راه‌های طولانی و خستگی رانندگان بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبیبا بیان اینکه 17درصد تصادفات با دوچرخه و موتورسیکلت بوده است، تصریح کرد: یشترین زمان تصادفات در طرح تابستانه پلیس از ساعت 8 صبح تا 24 بوده است.

شجاع ادامه داد: در این تصادفات 53 درصد خودروهای سواری، 14 درصد وانت و کامیونت و 23 درصد موتورسیکلت و دوچرخه مقصر حادثه بوده‌اند .

وی افزود: درسال گذشته 56 فقره تصادف فوتی اتفاق افتاده است که ۷۰ نفر در این تصادفات جان خود را از دست دادند و در سال گذشته تعداد مجروحان در طرح تابستانی، ۸۵۰ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه 75 تیم عملیاتی کنترل ترافیک در استان داریم، افزود: 56 دستگاه دوربین ثبت تخلف ثابت به همراه دوربین‌های سیار در طرح تابستانه پلیس، تخلفات رانندگی را ثبت می‌کنند .

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این طرح از ظرفیت۵۰هزارنفری همیاران پلیس استفاده می‌شود، تصریح کرد: همچنین از ظرفیت پلیس افتخاری و کلانتری‌ها نیز درطرح تابستانه استفاده خواهد شد.

شجاع ادامه داد: تحلفات حادثه ساز و رانندگانی که در ۷۲ ساعت دو تخلف داشته باشند برخورد جدی شده و خودروی آنان توقیف می‌شود.

وی با بیان اینکه در10 روز اول تابستان و تعطیلات عید فطر بیشترین ترافیک را در سطح جاده‌ها خواهیم کرد، افزود: توصیه می‌کنیم رانندگان با آرامش خاطر و رعایت قوانین و استفاده از تجهیزات خودرو اقدام به سفر کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند تخلف رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را با سامانه پیامکی 110120 و تخلف رانندگان خودروهای شخصی را با شماره 110110 به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

captcha