اعتقاد به قرآن عاملی برای موفقیت در میادین ورزشی است
کد خبر: 3722605
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
مشاور وزارت ورزش و جوانان:

اعتقاد به قرآن عاملی برای موفقیت در میادین ورزشی است

گروه جامعه ــ روح‌پرور عنوان کرد: آرامشی که قرآن به انسان می‌‎دهد بسیار زیاد است و این قرآن است که به شما اعتماد به نفس می‌دهد و در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل و بنیه قوی وارد میدان رقابت ورزشی شوید و به موفقیت برسید.

اعتقاد به قرآن عاملی برای موفقیت در میادین ورزشی است

اکبر روح‌پرور، استاد ورزش رزمی و مشاور وزارت ورزش و جوانان، در گفت‎وگو با ایکنا، به بیان توضیحاتی درباره جایگاه ورزش در دین مبین اسلام و همچنین اقدامات وزارت ورزش و جوانان برای توسعه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و اظهار کرد: قرآن برای همه مردم و مخصوصا ورزشکارانی که به میادین بین‌المللی و جهانی اعزام می‌شوند، می‌تواند آرام بخش باشد و کسی که به قرآن معتقد باشد و با نیت پاک وارد میدان شود، می‌تواند به صورت قطعی به قهرمانی برسد.
وی ادامه داد: خود بنده به عنوان سرمربی تیم ملی ورزش‌های رزمی در مسابقات جام جهانی 2008 ایتالیا شاهد بوده‌ام که روحیه ورزشکارانی که با معنویت و قرآن نزدیکی بیشتری داشتند بسیار بالاتر بود و در مبارزه هم موفق‌تر بودند.
روح‌پرور اظهار کرد: آرامشی که قرآن به انسان می‌‎دهد بسیار زیاد است و این قرآن است که به شما اعتماد به نفس می‌دهد و در این صورت می‌توانید با آگاهی کامل و بنیه قوی وارد میدان شوید. اشخاص زیادی بوده‌اند که مدتها در میادین ورزشی به افتخارآفرینی پرداخته‌اند و پشت این موفقیت آنان اعتقاد به قرآن و توکل به خدا بوده است و هرکس دیگری هم که با این رویکرد وارد میدان شود، به موفقیت دست پیدا خواهد کرد.
مشاور وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: امیدواریم تمام جوانان کشور به این مسئله اهمیت دهند و در ورزش هم توجه بیشتری به قرآن وجود داشته باشد و مسئولان ما هم در این راستا حرکت کنند.
وی درباره اهمیت رعایت اخلاق در فعالیت‌های ورزشی گفت: همانگونه که توجه به مسائل معنوی و قرآن برای ورزشکاران آثار مثبتی در پی دارد، رعایت اخلاق هم می‎تواند تواضع و فروتنی را به ارمغان بیاورد. کسانی‌که در حوزه ورزشی به فعالیت مشغول هستند، اعم از ورزشکاران و مربیان هم می‎توانند از الگوی قرآن و معنویات آن استفاده کرده و به جوانان ما که در حال رشد و آینده‌سازان مملکت هستند، راهکار و ایده‌های مناسب را نشان دهند و در این راه موفق‌تر عمل کنند.
این مربی ورزشی در پایان درباره فعالیت‌های قرآنی در وزارت ورزش و جوانان گفت: همواره جلسات قرآن در وزارتخانه برگزار می‌شود و در مسابقات و اعزام‌ها هم برای جوانان کلاس‌های معنوی برگزار می‌شود. همچنین از اساتید و روحانیون در این راستا استفاده می‌کنیم؛ چراکه داشتن آرامش و شرایط روحی مناسب و فکر باز که بتوان با نهایت سعی و کوشش در مسابقه شرکت کرد از لوازم فعالیت ورزشی است.
انتهای پیام

 

captcha