عید فطر، روز اخوت و اتحاد میان مسلمانان جهان است
کد خبر: 3722626
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

عید فطر، روز اخوت و اتحاد میان مسلمانان جهان است

گروه معارف – امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه عید فطر روز اتحاد و برادری میان مسلمانان جهان است، گفت: عید فطر روز عید بزرگ مسلمانان بوده و در این روز اتحاد و برادری میان مسلمانان احیا می شود.

عید فطر، روز اخوت و اتحاد میان مسلمانان جهان است

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: عید فطر روز بسیار مبارکی بوده و روز اتحاد مسلمانان در مقابل کفر جهانی است.
وی افزود: بسیار نیکوست که در روز عید فطر به دیدار بزرگان رفته و صله ارحام صورت گیرد و مؤمنانی که در ماه مبارک رمضان، برای رضای خداوند روزه گرفته‌اند، در این روز به انتظار پاداش خود هستند.
ماموستا محمودی در خصوص اهمیت نماز عید فطر بیان کرد: نماز عید فطر از اعمال بسیار نیکو و مستحب روز عید بوده و شکرگذاری به درگاه خداوند می باشد.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)خاطرنشان کرد: پیامبر مکرم اسلام فرموده اند چون روز اول ماه شوال شود، منادى ندا مى‌دهد که اى مؤمنان، صبحگاهان به‌سوى جایزه‌ هایتان بشتابید.
امام جمعه پیرانشهر یادآور شد: روز عید فطر مختص کسانی است که در طول ماه مبارک رمضان از لحاظ روحی و جسمانی در راستای اطاعت از خدا روزه دار بوده و خود را از تمام آلودگی ها زدوده اند.
انتهای پیام

captcha