برگزاری ششمین جشنواره قرآنی الحافظون با دو تغییر
کد خبر: 3722628
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

برگزاری ششمین جشنواره قرآنی الحافظون با دو تغییر

گروه مسابقات ــ ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون امسال از شهریورماه و با دو تغییر نسبت به دوره‌های قبل کلید خواهد خورد.

رد نشود////برگزاری ششمین جشنواره قرآنی الحافظون با دو تغییر

به گزارش خبرنگار ایکنا، ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون امسال همچون سال‌های گذشته به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود و در آن باید شاهد دو تغییر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.
اولین تغییر ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که تنها در رشته‌های حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود باید به حذف بخش‌های کتبی اشاره کرد. در ادوار گذشته این جشنواره مسابقات در برخی رشته‌ها دارای بخش کتبی نیز بود که امسال این بخش حذف شده است.
همچنین دومین تغییر ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون نیز به حذف رشته حفظ نیم جزء قرآن کریم بر می‌گردد. در مورد این دو تغییر و دلایل آن اظهارنظری از جانب برگزار کنندگان آزمون صورت نگرفته است.
بر اساس گزارش ایکنا، ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون در دو مرحله ناحیه‌ای و استانی برگزار می‌شود. بر اساس برنامه‌ زمانبندی در نظر گرفته شده، مرحله ناحیه‌ای این جشنواره در شهریورماه و مرحله استانی نیز در مهرماه برگزار می‌شود. برگزیدگان مرحله استانی به جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج سراسر کشور راه پیدا می‌کنند.
یادآور می‌شود در سال‌های گذشته این جشنواره در سه مقطع سنی تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا برگزار شده بود. مسابقات مقطع سنی تا ۹ سال در شش رشته حفظ ۲۰ سوره آخر جزء سی‌ام، نیم جزء، یک جزء، ۳ جزء، ۵ جزء و ۷ جزء(به صورت شفاهی در مرحله ناحیه‌ای) و مسابقات مقطع سنی ۱۰ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا نیز در رشته‌های حفظ یک جزء، ۳ جزء، ۵ جزء، ۷ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل و حفظ و مفاهیم سوره‌های مبارکه واقعه و ملک برگزار شد.

انتهای پیام

captcha