سطوح معانی ظاهری واژگان قرآنی بررسی می‌شود
کد خبر: 3722633
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
در قالب یک مقاله؛

سطوح معانی ظاهری واژگان قرآنی بررسی می‌شود

گروه معارف- هر زبانی قبل از هر چیز از واژگان تشکیل شده‌اند و واژگان از مهم‌ترین عناصر انتقال معنا می‌باشند و در انتقال این معنا نیز از تنوع و سطوح مختلفی برخوردارند.

به گزارش ایکنا از اصفهان، «سطوح معانی ظاهری واژگان قرآن» عنوان مقاله‌ای قاسم بستانی است. وی در چکیده این مقاله نوشته است: هر زبانی قبل از هر چیز از واژگان تشکیل شده‌اند و واژگان از مهم‌ترین عناصر انتقال معنا می‌باشند و در انتقال این معنا نیز از تنوع و سطوح مختلفی برخوردارند.
واژگان قرآنی نیز از این امر مستثنا نیستند، لذا کشف و آشنایی با سطوح مختلف انتقال معنا (ظاهری و باطنی) توسط واژگان، می‌توانند خواننده قرآن را هر چه بیشتر به مقصود و مراد به کارگیرنده آنها واقف کند. در این مقاله تلاش می‌شود، بر اساس مطالعه کتابخانه‌ای و نقد و تحلیل داده‌ها و جمع بندی آنها، تا حد امکان به پرسش‌های بالا در حوزه معانی ظاهری قرآن، پاسخ مناسب داده شود که در نتیجه آن آشکار می‌گردد که معانی ظاهری واژگان قرآنی، به خصوص، از سطوح متنوعی بلکه بعضاً خاص قرآن، برخوردار است که عبارتند از: معنای اشتقاقی، کاربردی، سیاقی و اصطلاح اسلامی (شرعی و قرآنی).
علاقمندان برای دریافت این مقاله که در مطالعات قرآن و حدیث سال دهم پاییز و زمستان 1395 شماره 1 (پیاپی 19) منتشر شده است می‌توانند اینجا کلیک کنند.
انتهای پیام

captcha