آموزش در دانشگاه‌ها کاربردی نیست
کد خبر: 3722642
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

آموزش در دانشگاه‌ها کاربردی نیست

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه آموزش‌های ما در هیچ دانشگاهی به صورت کاربردی نیست، یادآورشد: این موضوع باید در آینده اصلاح شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند بعد از ورود به عرصه جامعه کارآفرین و خلاق بوده و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در در دیدار با اعضای هیات رئیسه دانشگاه پیام نور استان، اظهار کرد: تعداد زیاد دانشگاه‌ها با عناوین مختلف در سطح استان و کشور یکی از معضلات اصلی است که باید در راستای حل آن بکوشیم.

آموزش در دانشگاه‌ها کاربردی نیست

وی، با اشاره به اهمیت پژوهش و کارآفرینی و لزوم عملیاتی شدن آن در سطح دانشگاه‌های استان، گفت: اصولاً باید مقطع تحصیلات تکمیلی و دانشجویان آن در دانشگاه به عنوان پرچم‌داران پژوهش و کارآفرینی باشند نه اینکه بعد از فارغ‌التحصیلی دنبال کار اجرائی باشند.

خدابخش با اشاره به دانشگاه‌های سطح اول جهان و نیز دانشگاه‌های پیشرو و اینکه در دنیا دانشگاه‌ها درآمدزایی دارند و از دولت بودجه‌ای نمی‌گیرند، تصریح کرد: دانشگاهی که پول آن از طریق دولت تأمین شود در سطح دانشگاه نسل یک یعنی دانشگاه آموزشی می‌ماند و نمی‌تواند به عنوان یک دانشگاه نسل سوم یعنی کارآفرین حرکت و فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های ما در هیچ دانشگاهی به صورت کاربردی نیست، یادآورشد: این موضوع باید در آینده اصلاح شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها بتوانند بعد از ورود به عرصه جامعه کارآفرین و خلاق بوده و برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.

استاندار آذربایجان‌‌شرقی با اشاره به اهمیت، لزوم و ضرورت کارهای پژوهشی در سطح کشور، بیان کرد: می‌توانیم در تمام حوزه‌ها و به کمک دانشگاه مشکلات جامعه را در حوزه‌های مختلف نقد، بررسی، نوشتن راه حلی مناسب، انجام کار تحقیق و پژوهشی هم کمک حال جامعه، دولت و هم از طریق فروش کار تحقیق صورت گرفته ایجاد درآمد کنیم، این امر ضروری و شدنی است و بنده از شما می‌خواهم با ورود به این عرصه و شناسایی مشکلات برای حل آنها کمک حال دولت و کشور باشید.

خدابخش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درچند دیدار اخیر خود با دانشگاهیان و دانشجویان، یادآور شد: مقام معظم رهبری بر ارتباط بیشتر و تنگاتنگ صنعت با دانشگاه است و ما باید برای تحقق این امر و رفع مشکلات کشور حرکت و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و نوآوری و استفاده از جوانان مومن و متعهد کشور زمینه‌های تبدیل علم به ثروت را در کشور مهیا سازیم.

بخشعلی معصومی، رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان ‌شرقی هم در این دیدار گفت: به صورت مستمر و با همکاری پارک علم و فناوری استان در صدد افزایش مراکز کارآفرینی دانشگاه هستیم و با تاسیس مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم آینده علمی و پژوهشی دانشگاه را تضمین کنیم.

وی، با اشاره به رسالت دانشگاه پیام نور در زمینه ترویج علم در سراسر کشور، گفت: با توجه به توانمندی‌ها، داشتن اعضای هیات علمی توانمند در کنار ترویج علم و تولید علم را در این دانشگاه داریم، که یکی از نشانه‌های آن راه‌اندازی مراکز کارآفرینی در سه مرکز و واحد دانشگاه در سطح استان است که وظیفه آنها استعدادیابی از سطح شهرستان‌ها، مراکز مختلف، مهارت آموزی و در نهایت تسهیل مسیر تبدیل علم به ثروت است.

انتهای پیام

captcha