ضرورت جهت‌دهی خیرین به حمایت از فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3722661
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

ضرورت جهت‌دهی خیرین به حمایت از فعالیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: استان مازندران بیشترین بیمه فعالیت‌های قرآنی استان را دارا است و باید خیرین استان را به سمت حمایت از فعالیت‌های قرآنی سوق دهیم.

ضرورت جهت‌دهی خیرین به حمایت از فعالیت‌های قرآنی

به گزارش ایکنا از مازندران، احد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر دیروز، 22 خردادماه در همایش توانمند‌سازی مدیران موسسات قرآنی استان که در دفتر آیت الله توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بابل برگزار شد، گفت: باید نشست توانمندسازی موسسات قرآنی را در غرب و شرق استان برگزار کنیم و مسئولان ارشاد، اوقاف و تبلیغات نیز حضور داشته باشند.
وی افزود: در تعریف موسسه قرآنی آن را موسسه‌ای مردمی تلقی کردند و به همین خاطر دولت در حد یک وام و کمک‌های جانبی با موسسات همراهی می‌کند.
جاودانی تصریح کرد: توانمند ساختن موسسات قرآنی به این معنا است که مدیریت یک موسسه بتواند شیوه‌هایی را به کار بندد تا ضمن جذب امکانات با ارائه آموزشی تکنیکی، نو و خلاقانه قرآن آموز بیشتری را جذب کند.
وی با بیان اینکه اگر ما به دنبال این باشیم تا دولت صفر تا صد هزینه یک موسسه را پرداخت کند ممکن نیست، افزود: باید موسسات را با آموزش‌های علمی توانمند کنیم تا بتوانند در تامین نیازهای موسسات خود درست عمل کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: استان مازندران بیشترین بیمه فعالیت‌های قرآنی استان را داراست و باید خیرین استان را به سمت حمایت از فعالیت های قرآنی سوق دهیم.
در ادامه آیت الله توکل گفت: قبل از برگزاری این نشست باید مدیران موسسات یک نشست مقدماتی انجام دهند و ابتدا مشکلاتشان را به صورت کتبی ارائه دهند و در چنین نشست هایی نمایندگان موسسات موضوعات و چالش‌های موسسات را به صورت جامع مطرح کنند.
پرهیز مؤسسات از وابستگی مالی به دولت
وی با بیان اینکه ممکن است قوانین حمایتی دولت با یک قانون برهم بریزد، افزود: موسسات نباید خودشان را به دولت وابسته کنند
ابتدا باید درد موسسات را شنید و بعد درمانگر آن را شناسایی کرد و در مرحله بعد، بجد برای حل مسئله اقدام کنید.
توکل در پاسخ به استفاده موسسات قرآنی از موقوفات، اظهار کرد: برخی وقف‌ها برای نیات خاص است و نمی شود برای نیات غیر واقف هزینه شود.
وی افزود: برای کمک به موسسات قرآنی همه ادارات و سازمانها و نهادها باید کمک کنند.
پیشنهاد تشکیل کارگروه فعالان قرآنی در استانداری
در ادامه عیسی قاسمی طوسی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: پیشنهاد می‌شود برای توانمند سازی مدیران کارگروهی در استانداری تشکیل تا نسبت به پیگیری چالش‌های فعالان قرآنی استان پیگیری شود.
وی از برگزارکنندگان این نشست تقدیر کرد و افزود: امیدوار است در کارگروه بتوان در باره مشکلات استیجاری بودن موسسات چاره‌ای اندیشید.
اجرای مأموریت‌های قرآنی ارشاد به مؤسسات واگذار شود
در این نشست عباس جانباز مدیر عامل اتحادیه قرآنی استان ضمت تقدیر از مسئولان ارشاد درباره برگزار نشست‌های قرآنی گفت: انتظار است مسئولان ارشاد همه موسسات را ببینند و در واگذاری ماموریت‌ها به موسسات وسیع‌تر و عدالتمند رفتار کنند.
وی افزود: برای توانمندسازی موسسات باید کارگاه تشکیل داد و شنیدن درد دل مدیران موسسات کفایت نمی‌کند.
در ادامه حسن نژاد کارشناس قرآنی تبلیغات اسلامی مازندران گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل ارائه کرد و گفت: این اداره کل در سال گذشته برنامه هایی در راستای توانمندسازی موسسات داشته و در سال جاری این مهم پیگیری خواهد شد.
در ادامه برخی از مدیران موسسات قرآنی کوتاه بودن زمان مجوز قرآنی، دیده نشدن همه موسسات و خانه به دوشی و نیز استیجاری بودن بسیاری از موسسات را از مشکلات فعالین قرآنی این حوزه عنوان کردند.
انتهای پیام

captcha