تغییر در شیوه اجرای مسابقات سراسری قرآن/ تنها فینالیست‌ها راهی اراک می‌شوند/ قم یا تهران میزبان مرحله مقدماتی
کد خبر: 3722673
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸
حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد:

تغییر در شیوه اجرای مسابقات سراسری قرآن/ تنها فینالیست‌ها راهی اراک می‌شوند/ قم یا تهران میزبان مرحله مقدماتی

گروه مسابقات ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به شیوه جدید برگزاری مسابقات، گفت: در این شیوه مراحل مقدماتی مرحله کشوری مسابقات در استان قم یا تهران و فینال رشته‌های مختلف در شهر اراک و در قالب برنامه تلویزیونی برگزار می‌شود.

در صورت صلاحدید یکشنبه//////تغییر در شیوه اجرای مسابقات سراسری قرآن / تنها فینالیست‌ها راهی اراک می‌شوند / قم یا تهران میزبان مرحله مقدماتی مسابقات سراسری

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به طراحی مدل جدید برگزاری مسابقات قرآن و اجرای آزمایشی آن در قالب یک برنامه تلویزیونی، گفت: پس از اجرای آزمایشی از اساتید و مخاطبان و کارشناسانی درخواست شد تا نسبت به نقاط قوت و ضعفی که در مورد این مدل از برگزاری مسابقات وجود دارد، به اعمال نظر بپردازند.
وی افزود: نظرات تجمیع شد و در کمیته فنی ستاد مسابقات و شورای معین در جلسات بسیار زیادی مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسات خط به خط سناریویی که برای این مسابقات وجود داشت، مطالعه کردیم تا به موارد اتفاق نظر برسیم.
حسینی با بیان اینکه کلیات این روش مورد تصویب و تأیید قرار گرفت، تصریح کرد: بر همین اساس در بحث داوری تغییرات با افزایش تعداد داوران و طراحی سامانه اعتراضات رقم خورده است. همچنین نوع مراحلی که برای مسابقات در نظر گرفته شده است از دیگر تغییراتی است که مورد تأیید قرار گرفته است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر اینکه یک سری ملاحظات جزئی در این زمینه وجود داشت، بیان کرد: این ملاحظات بیشتر در مورد امور اجرایی و رسانه‌ایی و ... وجود داشت. در این زمینه فهرستی از ملاحظات اعضای کمیته فنی و شورای معین تهیه شد. در این راستا معاونت مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی مأموریت پیدا کرد تا آن ملاحظات را مد نظر قرار دهد تا مسابقات امسال را با این سبک جدید برگزار کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که به طور قطع مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به سبک جدید برگزار می‌شود یا خیر؟ گفت: برگزاری این مسابقات به سبک جدید قطعی شده و شکل اجرای آن نیز در مرحله فینال مسابقات به صورت تلویزیونی خواهد بود.
حسینی بیان کرد: در سال‌های گذشته مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن دارای مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال بود که تمام این سه مرحله در استان میزبان برگزار می‌شد. در شکل جدید برگزاری مسابقات قرآن مرحله مقدماتی همچون سال‌های قبل برگزار می‌‌شود و افرادی که به فینال مسابقات می‌رسند راهی شهر میزبان خواهند شد. در واقع امسال مرحله مقدماتی در یکی از دو استان قم یا تهران برگزار خواهد شد و مرحله فینال نیز در شهر اراک خواهد بود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با اشاره به اینکه در این سبک از برگزاری مسابقات تعداد فینالیست‌ها نسبت به ادوار گذشته بیشتر خواهد بود، گفت: اما تنها فینالیست‌ها در شهر اراک حضور خواهند یافت و رقابت خود را به صورت تلویزیونی برگزار می‌کنند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۱:۵۵
0
0
سلام
طرح متعلق به دوستان در تلاوتهای مجلسی (داود جعفری و دکتر شریفیان) هستش که ایشان ناجوانمردانه به اسم خودش ثبت میکنه. حداقل اشاره ای به صاحب طرح بکن جناب حسینی. اینه اخلاق قرآنی؟؟!!!!
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۱:۵۸
0
0
لطفا بهشون اطلاع بدین که طرح از شما نیست. ممنون
captcha