اجرای طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان مرکزی
کد خبر: 3722677
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
سردار عزیزی خبر داد:

اجرای طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان مرکزی

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی استان مرکزی با اعلام اجرای طرح تجمیع خطوط ۱۱۰ در استان گفت: چابک‌سازی سازمان، صحت آماری و توسعه خدمت‌رسانی، مهم‌ترین بازخورد اجرای این طرح در استان بوده است.

اجرای طرح تجمیع خطوط 110 در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار كيومرث عزيزی در شورای فرماندهی انتظامی استان مركزی كه با حضور استاندار و تعدادی از معاونان استانداری برگزار شد با گراميپداشت ياد و خاطره شهدا و تبریک و تسليت شهادت شهيد مدافع وطن «علی اكبر معصومی نژاد» كه در درگيری با قاچاقچيان مواد مخدر به درجه رفيع شهادت نائل آمد، بيان داشت:‌ يكی از مهم‌ترين راهبردهای اجرايی نيروی انتظامی بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبری برنامه‌ريزی در راستای تسهيل و توسعه خدمت‌رسانی به آحاد شهروندان است.
وی در ادامه به تشريح عملكرد پليس استان در حوزه نظم و انضباط اجتماعي اشاره داشت و گفت: يكي از مهم‌‌ترين برنامه‌هاي اجرايي پليس استان در سال جديد اجراي طرح تجميع خطوط 110 در مركز استان است.
اين مقام ارشد انتظامی افزايش توان پاسخگويی به تماس‌های مردمی با 110، چابک‌سازی سازمانی، رفع مشكلات در تماس شهروندان با 110، نظارت دقيق بر كاربران 110، افزايش صحت آماری و تجزيه و تحليل مناسب آماری در سطح استان و تصميم‌سازی مناسب را از مزايای اجرايی اين طرح عنوان كرد.
فرمانده انتظامی استان مركزی از افزايش تماس‌های شهروندان با مركز فوريت‌های پليس 110 در دو ماهه سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اجرای طرح تجمع 110 در استان ميزان تماس‌ها با افزايش 33 درصدی، بيش از 80 هزار مورد بوده است كه از اين تعداد بيش از 53 هزار تماس با 20 درصد افزايش نسبت به مدت مشابه سال قبل منجر به عمليات شده است.
سردار عزيزی در ادامه با تبيين و تحليل برخی ناهنجاريی‌های اجتماعی در بستر جامعه، از نزاع و درگيری به عنوان يكی از مهم‌ترين معضلات اجتماعی در استان ياد كرد و گفت: با توجه به سبقه فرهنگی و دينی استان، نرخ بالای اين جرايم در سطح استان زیبنده نیست و البته با برنامه‌ريزيی‌های فرهنگی و همراهی خوب شهروندان، فراوانی درگيری جمعی از ابتدای سال تاكنون در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد و نزاع‌های فردی نيز 15 درصد كاهش داشته است.
فرمانده انتظامی استان مركزی به اقدامات پليس در حوزه مواد مخدر نيز اشاره كرد و گفت: افزايش 20 درصدی كشفيات مواد مخدر و كشف يک تن و 166 كيلوگرم انواع مواد مخدر، دستگيری بيش از چهار هزار نفر معتاد و خرده فروش مواد مخدر، 61 نفر قاچاقچی و انهدام پنج باند مواد مخدر گوشه‌ای از برنامه‌ريزی عملياتی پليس در برخورد با مواد مخدر از ابتدای سال تاكنون است.
وی در ادامه از كشف 58 ميليارد ريال كالای قاچاق و افزايش 31 درصدی كشف كالای قاچاق در دو ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در اين بازه زمانی در حدود 346 پرونده تشكيل ، 380 نفر دستگير و تعداد 100 دستگاه خودرو نيز از قاچاقچيان كالا توقيف شده است.
اين مقام ارشد انتظامی برنامه‌ريزی پليس در حوزه امنيت سايبری را نيز تشريح كرد و اظهارد اشت: وقوع جرايم رايانه‌ای و سايبری در سال‌های گذشته در حال افزايش است و اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 140 درصد در سطح استان افزايش داشته است.
وی ادامه داد: در رويكرد پليس استان در برنامه‌ريزی در افزايش امنيت فضای مجازی ميزان كشف جرايم رايانه‌ای و سايبری نسبت به مدت مشابه سال قبل 72 درصد افزايش يافته است و ميزان كشف به وقوع جرايم نيز در اين مدت 81 درصد بوده است.
سردار عزيز هتک حيثيت و نشر اكاذيب، برداشت غير‌مجاز از حساب افراد و كلاهبرداری رايانه‌ای را سه جرم شايع در پروند‌ه‌های تشكيل شده از سوی پليس فتا عنوان كرد.
وي در ادامه در حوزه امنيت ترافيكی نيز گفت: از ابتداي سال تاكنون در تصادفات درون شهری 15 نفر و در تصادفات برون شهری 74 نفر جان خود را از دست داده اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل جان‌باختگان سوانح رانندگی در مجموع 14 درصد كاهش داشته است.
سردار عزيزي با بيان تشديد برنامه‌های امنيت ترافيكی از سوي پليس استان تصريح كرد:‌ از ابتدای سال تاكنون بيش از چهار هزار و 727 دستگاه خودرو و دو هزار و 851 موتورسيكلت متخلف توقيف شده است.
فرمانده انتظامي استان مركزی همچنين با اشاره به برنامه‌ريزی پليس در پاک‌‌سازی نقاط آلوده گفت: از ابتدای سال طي چهار مرحله در مركز استان و 48 مرحله در شهرستان‌های استان طرح‌های پاک‌سازی به مرحله اجرا گذاشته شده است كه بازتاب بسيار مطلوب در افزايش رضايت‌مندی شهروندان و برخورد با مجرمان به ويژه در حوزه سرقت و مواد مخدر داشته است.
انتهای پیام

captcha