«بچه‌ مهندس» جزء کارهای ماندگار سیماست/ کودکان بی‌سرپرست نیازمند توجه جامعه
کد خبر: 3722684
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲
سلمان فرخنده:

«بچه‌ مهندس» جزء کارهای ماندگار سیماست/ کودکان بی‌سرپرست نیازمند توجه جامعه

گروه هنر ــ یک بازیگر سینما و تلویزیون معتقد است؛ سریال «بچه مهندس»، ساخته علی غفاری از آن دست کارهایی است که در تلویزیون ماندگار خواهد شد.

شنبه///// «بچه‌ مهندس» جزء کارهای ماندگار سیماست

سلمان فرخنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا درباره حضورش در سریال «بچه مهندس» اظهار کرد: هر بازیگری وقتی می‌خواهد نقشی را قبول کند ابتدا به دو موضوع فکر می‌کند. در قدم اول فیلمنامه مهمترین شاخصه‌ای است که به هنرمند انگیزه می‌دهد در کاری حضور داشته باشد. مطلب دوم به گروهی که کار را در تولید می‌کنند مربوط می‌شود. این دو مسئله در حقیقت خوب یا بد بودن هر اثری سینمایی یا تلویزیونی را مشخص می‌کند. به همین جهت وقتی بازی در بچه مهندس به من پیشنهاد شد آن را پذیرفتم، چون احساس کردم این کار دو شرط ذکر شده را دارد.

وی افزود: قصه‌ این سریال خارج از کلیشه‌های رایجی است که در تولیدات سیما اکثراً شاهد آن هستیم. در این کار به قصه‌ای آسانی توجه شده بود که روابط انسانی را به خوبی تصویر کرده است، به ویژه که محور قصه بچه‌های پرورشگاهی هستند که تا به حال کمتر به آن پرداخته شده است. درباره این سریال باید این نکته را اضافه کنم که اگر بچه مهندس باعث شود توجه جامعه نسبت به این کودکان بیشتر شود به نظرم اتفاق بسیار خوبی رخ داده که برای عوامل این کار بزرگترین دستاورد است.

این بازیگر متذکر شد: یک نکته را باید تصریح کنم آن‌هم این‌که همیشه ما مشکلات و کمبودهایی در حوزه فیلمنامه داشته و داریم که بچه مهندس نیز از آن مستثنی نیست. دلیل این مطلب نیز به کم کاری یا کم دانشی فرد یا گروهی ربط ندارد، بلکه دلیلش آن است که برخی مفاهیم را نمی‌توان به شکل کامل و جامعه در قاب سینما و تلویزیون تعریف کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان بازیگر در برخی سکانس‌ها تحت تاثیر درام کار قرار گرفته است؟ گفت: در این رابطه دو مسئله، وجود دارد و ابتدا آن‌که بازیگر تحت تاثیر نقش قرار می‌گیرد یا این‌که نقش بازیگر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. هر دوی این اتفاقات می‌تواند در کارهای سینمایی رخ دهد. من این لحظات را زندگی می‌نامم، چون در یک مقطع هنرپیشه دوربین را فراموش کرده و احساسات خود را در آن سکانس نشان می‌دهد. این اتفاق برای من هم رخ داده است.

فرخنده درباره بازی‌های خوب کودکان در این سریال اظهار کرد: در ابتدا باید بگویم که کار کردن با بچه‌ها بسیار صبر و تحمل نیاز دارد. بچه‌ها در این کار با خوشحالی حاضر می شدند و انگیزه خوبی برای حضور در این سریال داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه ماندگاری یک اثر هنری را مخاطبان آن رقم می‌زنند، گفت: اگر فیلمی بتواند موفقیت کسب کند دلیلش را باید در ماندگاری آن کار جستجو کرد. این سریال از آن دسته آثاری بود که عواملش سعی کردند کاری را بسازند که ماندگار باشد. این تلاش از گروه کارگردانی شروع شده و حتی به بچه‌های هنرمند این فیلم نیز تعمیم پیدا کرد.

انتهای پیام

captcha