بهره‌مندی از مضامین عرشی نماز عید فطر به میزان ظرفیت وجودی
کد خبر: 3722697
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳
فاطمی‌نیا عنوان کرد:

بهره‌مندی از مضامین عرشی نماز عید فطر به میزان ظرفیت وجودی

گروه اندیشه ــ در دعای قنوت نماز عید فطر از خداوند مسئلت می‌کنیم تمام خیراتی که به اهل بیت(ع) عنایت فرموده است را به ما تفضل فرماید. حجت‌السلام فاطمی‌نیا معتقد است امکان‌پذیر نیست که ما در تمام این خیرات سهیم باشیم.

بهره‌مندی از مضامین عرشی نماز عید فطر به میزان ظرفیت وجودی

به گزارش ایکنا؛  تا پایان ماه مبارک یک روز بیشتر باقی نمانده است و حسن ختام ضیافت الهی، اقامه نماز عید فطر است. حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در گفتاری به توضیح درباره اهمیت نماز عید فطر پرداخته است: «نبايد از مضامين عرشي قنوت نماز عيد فطر غفلت كنيم كه حقيقتا اسراري در آن است. آنجا كه مي‌فرمايد «خدايا مرا داخل كن در تمام خيرهايي كه محمد وآل او(ص) را در آن داخل كردي»، آيا اين ممكن است؟! يكي از خيرهايي كه آنها در آن داخل شدند امامت است؛ آيا براي ما هم ممكن است امام شويم؟! يكي از آن خيرها عصمت است؛ آيا ما هم مي‌توانيم معصوم باشيم؟!
پاسخ اين است كه ما تمام خيرهاي آن ذوات مقدسه را تام و تمام نمي‌توانيم داشته باشيم، اما در حد ظرفيت خودمان از همان سنخ خيرات را مي‌توانيم داشته باشيم، مثلا ما هم در حد خودمان از گناه دوري كنيم و يا به اندازه ظرفيت خودمان، هدايتگري داشته باشيم. پس مقصود اين است كه خدا از سنخ آن خيرات به اندازه ظرفيت خودمان به ما مرحمت فرمايد».

انتهای پیام

captcha