12 جاشین رسول خدا در کتب مهم اهل سنت بیان شده است
کد خبر: 3722698
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

12 جاشین رسول خدا در کتب مهم اهل سنت بیان شده است

گروه فعالیت‎های قرآنی ــ مرجع تقلید شیعیان با اشاره به 12گانه‎های قرآن کریم، وجود 12 جانشین برای پیامبر را از سنن الهی دانست.

12 جاشین رسول خدا در کتب مهم اهل سنت بیان شده است
به گزارش ایکنا از قم، آیت‎الله العظمی سبحانی امروز 23 خردادماه در درس تفسیر سوره برائت در مجتمع عالی فقه در قم گفت: خداوند در آیه سی و هفتم سوره توبه به بحث ماه های حرام و عدم قانون شکنی در این ماه می پردازد.
وی افزود: در این آیه بیان شده است که جنگ و ستم در این ماه های حرام، ستم به نفس انسان است و به همین جهت است که قتل در این ماه مشمول مجازات و دیه بیشتر است؛ یک سوم دیه کامل به دیه اصلی در این ماه اضافه می شود.
وی اظهارکرد: بیت الحرام نیز از اماکنی است که خداوند حرمت بسیاری برای آن قائل شده و از مقدس ترین اماکن اسلامی به شمار می رود؛ در حرم شکار کردن برای محرم ممنوع است چرا که آن جا امن است و از این رو کشتن انسان در حرم نیز همان حکم قتل در ماه حرام را دارد.
این مرجع تقلید با ذکر این مطلب که 12 عدد خاصی در سنت الهی وقرآن کریم است گفت: غیر از تعداد ماه های سال که در این آیه آمده است، همچنین به 12 نقبای بنی اسراییل و 12چشمه ای که حضرت موسی برای قبایلی که ایشان را یاری کردند جوشاند و 12 حواری حضرت عیسی اشاره شده است.
وی اظهارکرد: یکی از خصوصیات اسلام هماهنگی با شرایع پیشین است و به همین جهت است که پیامبر نیز 12 خلیفه و جانشین را برای خود انتخاب و معرفی کردند؛ این مبحث حتی در صحیحین مسلم و بخاری نیز وجود دارد که پیامبر 12 خلیفه را برای خود انتخاب کرده اند.
آیت‎الله العظمی سبحانی تصریح کرد: ایمان مردم سرمایه بسیار بزرگی برای نظام اسلامی به شمار می رود و باید قدردان این ایمان باشیم و از دیگر سوی باید بکوشیم ایمان مردم و جوانان ما به خطر نیافتد؛ این افتخار بزرگی برای ما است که پیرو این مکتب هستیم ولی چون در دریا هستیم قدر آب را نمی دانیم.
وی گفت: خداوند در ادامه این آیه به مساله «نسی ء» اشاره می کند که همان جابجا کردن ماه های حرام است که برخی قبایل برای منافع خود با پرداخت رشوه ماه های حرام را جابجا می کردند تا با جنگ با دیگران به منافع خود برسند که خداوند به شدت مردم رااز ارتکاب این عمل بازداشته است.
انتهای پیام

captcha