رهبری، مشوق اصلی من در امر تلاوت قرآن بود/ با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم
کد خبر: 3722744
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷

رهبری، مشوق اصلی من در امر تلاوت قرآن بود/ با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم

گروه فعالیت‌های قرآنی- پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه یکی از مشوق‌های اصلی من در عرصه قرائت قرآن رهبر معظم انقلاب بودند، تصریح کرد: ایشان به من می‌گفتند: «چرا مصطفی اسماعیل نمی‌خوانی که یکی از قاریان برجسته مصر است؟»، به آقا گفتم این سبک دشوار است و آقا پاسخ دادند: «از شما بعید است شما می‌توانید».

رهبر مشوق اصلی  من در امر تلاوت قرآن بود/ با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، با سیدمرتضی سادات‌فاطمی، پیشکسوت قرآنی که متولد سال 1328 است، وارد گفت‌وگو می‌شویم تا از سرگذشت و خاطرات قرآنی وی با خبرشویم، او که چین و چروک پیری بر پیشانی‌اش نشسته است با لحن پدرانه خود از آغاز زندگی قرآنی خود برایمان می‌گوید.

وی با بیان اینکه از هفت سالگی به مکتب رفتم و خواندن و نوشتن را آموختم، عنوان کرد: قبل از انقلاب با رهبری آشنا شدم ، به گونه‌ای که خود قرآن مقدمات این دوستی را فراهم کرد و توسط یکی از اقوام با رهبر و به منزل ایشان رفتیم.

سادات‌فاطمی با اشاره به اینکه رهبر پیشنهاد دادند جلسه قرآنی برگزار کنیم، تشریح کرد: بنا به در خواست ایشان در مسجد کرامت، واقع در چهارراه شهدای مشهد، صبح‌های جمعه جلسه قرآن داشتیم که خود رهبر نیز در آن حضور به عمل می‌آوردند.

مقام معظم رهبری یکی از مشوق‌های اصلی من در زمینه قرائت قرآن بود

این پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه یکی از مشوق‌های اصلی من در عرصه قرائت قرآن رهبری بودند، تصریح کرد: ایشان به من می‌گفتند: «چرا مصطفی اسماعیل نمی‌خوانی که یکی از قاریان برجسته مصر است؟»، به آقا گفتم این سبک دشوار است و آقا پاسخ دادند: «از شما بعید است شما می‌توانید».

رهبر مشوق اصلی  من در امر تلاوت قرآن بود/ با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم
وی اضافه کرد: به مقام معظم رهبری گفتم: «نوار تلاوت‌های مصطفی اسماعیل را ندارم»، و آقا برای اولین بار دو نوار از سوره «آل عمران» و «بقره» به من هدیه دادند و من هم با آن نوارها تمرین سبک جدید را آغاز کردم.

سادات‌فاطمی با بیان اینکه در خانواده‌ای قرآنی از سال 1361 به تلاوت قرآن مشغول هستم، عنوان کرد: قبل از انقلاب در مسابقات قرآن شرکت نمی‌کردم، زیرا آنان را حرام می‌دانستم اما بعد از پیروزی انقلاب در اولین مسابقات قرآن شرکت و در کل کشور مقام اول را کسب کردم.

کارهای قرآنی تأثیر عجیبی بر زندگی‌ام داشت

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه در دومین دوره مسابقات قرآن بین‌المللی ایران شرکت کردم و رتبه اول را از میان 20 کشور کسب کردم، ابراز کرد: بعد از کسب این مقام به منظور تبلیغ به سایر کشورها دعوت شدم و کارهای قرآنی زیاد انجام دادم که تأثیرات عجیبی در زندگی‌ام داشت.

وی با تأکید بر اینکه در بحث تبلیغ، وهابیت بسیار دقیق خصوصا علیه جمهوری اسلامی کار می‌کند، اظهار کرد: بسیاری از دلارهای نفتی صرف تبلیغ چنین عواملی می‌شود، به یاد دارم در آن دوران به پاکستان رفتیم و رایزن فرهنگی ما به من گفت: «آقای فاطمی اینجا یکسال وهابیت پول خرج می‌کند که به مردم ثابت کند ایرانیان قرآن نمی‌خوانند و قرآن آنان متفاوت است».

با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم

سادات‌فاطمی با بیان اینکه با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم، تشریح کرد: بعد از این مسئله به ما گفته می‌شد که به تهران بگویید قاریان ایرانی به صورت گروهی برای ما ارسال کنند تا به امر تبلیغ در تمام مناطق پاکستان بپردازند.

رهبر مشوق اصلی  من در امر تلاوت قرآن بود/ با تلاوت چند آیه تمام رشته‌های وهابیت را پنبه کردم
این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه به شهرهای زیادی برای تبلیغ رفتم و در شهری به نام «کویته» یک روزنامه معروف با من مصاحبه کرد، ابراز کرد: خبرنگار به من گفت: «ما قاریان ایرانی را بسیار در سطح بالا دیدیم آیا ایران حاضر است که به ما کمک کند تا سطح قاریان ما نیز بالا برود؟»، گفتم: «چرا که نه دعوت کنید ما آموزش می‌دهیم».

وی با تأکید بر اینکه بحث تبلیغ قرآنی بسیار تأثیرگذار است، عنوان کرد: به یاد دارم یک‌سال به همراه مرحوم فاطمی و جواد پناهی به آفریقای جنوبی اعزام شدیم که یکی از شهرهای آن مردم بسیار فقیری داشت. به رایزن فرهنگی گفتم: «برای تبلیغ به آن شهر برویم»، رایزن فرهنگی در پاسخ گفت: «آنجا محل مناسبی برای تبلیغ نیست» و من هم گفتم: «برای تبلیغ آمدم و نه سیاحت» که اندکی او ناراحت شد و خودم به آن شهر فقیرنشین رفتم.

سادات‌فاطمی افزود: شب‌های آخر سفر تبلیغی ما را به مسجد در شهرکی بردند که وضعیت مطلوبی نداشت و حتی مسیر رفتن به آن شهرک هم نامناسب بود، اما داخل مسجد خوب و شکیل بود، وقتی وارد شدم جمعیت زیادی در مسجد حضور داشتند که بعد از هماهنگی‌های لازم فضا برای تلاوت آماده شد.

وی با اشاره به اینکه در آن جمع از حفظ به تلاوت قرآن پرداختم، بیان کرد: دیدم جوانی نزدیک به من نشست و با دقت به قرآن و به آیاتی که تلاوت می‌کردم می‌نگریست، گمان می‌کردم واقعا علاقه‌مند است که اینقدر با دقت آیات را در کلام‌الله مجید دنبال می‌کند.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه وقتی تلاوت تمام شد، ناگهان جوان از جا برخواست و شروع به فریاد زدن کرد، تشریح کرد: گمان کردم از سنی‌های متعصب است و با شنیدن «صدق‌الله العلی العظیم» اعتراض می‌کند که چرا یک شیعه در این مکان حضور دارد.

سادات‌فاطمی با بیان اینکه بعد از اتمام صحبت‌های پسر جوان جریان را جویا شدم، عنوان کرد: در آنجا متوجه شدم که یک هفته پیش در همین مسجد اعلامیه بین مردم مبنی بر اینکه قرآن ایرانیان متفاوت است پخش شده بود و این جوانان با استدلال اینکه من از حفظ قرآن تلاوت کردم متوجه شده بود قرآن آنان با ما یکسان است و به امام جماعت مسجد اعتراض می‌کرد که چرا اجازه داد تا این اعلامیه در بین مردم پخش شود.

جایزه سکه طلا به شرط متفاوت بودن قرآن ایران با سایر کشورهای مسلمان

وی ادامه داد: از آن نوجوان تشکر کردم و به او گفتم از سفارت، قرآن‌ چاپ ایران بگیرد و با قرآن خودشان مطابقت دهد و در صورت یک کلمه تفاوت از من سکه طلا جایزه بگیرد، اما در هر صورت آن جلسه قرآن حال و هوای دیگری داشت و توانستم دیدگاهی که وهابیت به آنان تحمیل کرده بود تغییر دهم.

سادات‌فاطمی با تأکید بر اینکه امروزه نیز تبلیغ نقش بسیار مهمی دارد، ابراز کرد: متأسفانه امروزه اعزام به تبلیغ فامیل و رفیق‌بازی شده است و شخص عالمی را نمی‌فرستند که پاسخگو شبهات باشد بلکه شخصی اعزام می‌شود که تنها می‌تواند، قرآن بخواند اما تنها تلاوت قرآن کافی نیست و علاوه‌ بر آن باید تک تک کلمات درک شود.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا ساقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۴:۱۶
0
0
سلام. ایشون آقا سید مرتضی هستند. اشتباه درج شده است.
captcha