آموختن زندگی متناسب با اقلیم؛ تنها راه عبور از بحران آب
کد خبر: 3722763
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶

آموختن زندگی متناسب با اقلیم؛ تنها راه عبور از بحران آب

گروه اجتماعی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه عبور از بحران آب، این است که بیاموزیم متناسب با اقلیم خود زندگی کنیم و شکل مصرف آب را بهینه کنیم، در غیر این‌صورت، هیچ راهکاری موفق نخواهد بود.

آموختن زندگی متناسب با اقلیم؛ تنها راه عبور از بحران آب

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، محسن میرادی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان امروز، 23 خردادماه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان، گفت: سال گذشته کمترین میزان بارندگی در چند سال اخیر را داشتیم، بنابراین همان‌طور که انتظار می‌رفت، تابستان امسال با کمبود آب در بسیاری از نقاط استان مواجه هستیم.
وی ادامه داد: در ساعات اوج مصرف آب، ۳۵۰ لیتر در ثانیه در شبکه آب شیرین زاهدان کمبود داریم که اگر هر کدام از شهروندان روزانه ۳۰ لیتر در مصرف آب صرفه جویی کنند، شرایط برای تأمین آب پایدار، مطلوب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه بحران آب مسأله‌ای جدی است که منطقه را درگیر کرده است، اظهار کرد: تنها راه عبور از بحران آب، این است که بیاموزیم متناسب با اقلیم خود زندگی کنیم و شکل مصرف آب را بهینه کنیم، در غیر این‌صورت، هیچ راهکاری موفق نخواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر بحرانی‌ترین شهر استان از نظر کم آبی، شهر سیرکان است که در آن هیچ منبع تولید آب به دلیل خشک شدن منابع آبی وجود نداشته و روزانه آب این شهر با کمک تانکر، از سراوان با 100 کیلومتر فاصله تامین می‌شود.
میرادی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان 37 شهر را تحت پوشش دارد که از این میان، 16 شهر با جمعیت بیش از یک میلیون نفر با تنش آبی رو به رو هستند.
وی با بیان اینکه بنای ما بر جیره‌بندی آب نیست، افزود: قطع مطلق آب، تبعات دارد و توزیع آب را با مشکل مواجه می‌کند، اما افت فشار آب به‌خصوص در ساعات اوج مصرف، گریزناپذیر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همچنین از مردم خواست تا از ذخیره سازی بی مورد آب پرهیز کنند، چون برداشت بیش از نیاز، مناطق دیگر را دچار مشکل می‌کند و افت فشار آب بیشتر مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام

captcha