ضعیف بودن ایمان به لزوم انجام كارهای انقلابی؛ از مهم‌ترین مسائل مبتلا به جامعه امروز
کد خبر: 3722841
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳
آیت‌الله دژكام مطرح كرد:‌

ضعیف بودن ایمان به لزوم انجام كارهای انقلابی؛ از مهم‌ترین مسائل مبتلا به جامعه امروز

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس، ضعیف بودن ایمان به لزوم و اهمیت انجام کارهای انقلابی و اثرگذار را از مهم‌ترین مسائل مبتلابه جامعه امروز دانست.

ضعیف بودن ایمان به لزوم انجام كارهای انقلابی؛ از مهم‌ترین مسائل مبتلا به جامعه

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس شب گذشته، 23 خردادماه در ضیافت افطاری رؤسا و اساتید دانشگاه‌های استان فارس با تأكید بر اینكه ضعیف بودن ایمان به لزوم و اهمیت انجام کارهای انقلابی و اثرگذار از مهم‌ترین مسائل مبتلابه جامعه است، ابراز امیدواری کرد که همه ایمان باوریم به پایان فصل سرد و لزوم اتخاذ تصمیمات جدی در حوزه‌‌ اقتصاد و عمل به این تصمیات را متذکر شد.

تبیین‌کننده و تعیین‌کننده بایدها مقام معظم رهبری است
وی با تصریح اینکه تبیین‌کننده و تعیین‌کننده بایدها مقام معظم رهبری است، گفت: ما گاهی اوقات نقش اجتماعی خود را فراموش می‌کنیم یا نحوه‌ای «خود دیگر پنداری» برایمان پیدا می‌شود؛ تفاوت است بین جایگاه عظمای ولایت فقیه با بنده‌ای که طلبه‌ای هستم و در گوشه‌ای تلاشی می‌کنم.
آیت‌الله دژكام که در باب لزوم حمایت از کالای ایرانی سخن می‌گفت، با تصریح اینکه اشتباه رایجی در کشور وجود دارد که گاهی همه ما به جای فرمانبرداری، همه فرمان می‌دهیم، گفت: یک روز هم مقام معظم رهبری فرمودند که مخاطب این بایدها چه کسی است؟ به اندازه کافی بایدها را برایمان تعیین کرده‌اند؛ حال باید به این جهت توجه کنیم.
وی با اشاره به اینکه 500 یا 600 سال قبل هم جامعه‌ ایران دچار مشکلات اقتصادی بوده و به دلیل فتح بازار ایران توسط سایر کشورها، مسائلی ایجاد می‌شده است، گفت: تاریخ تولید پارچه‌ قلمکار نشان می‌دهد که در ایران کرباس درست می‌کردیم اما چون نمی‌توانست با دیبای چین رقابت کند، بنابراین قلمکاری‌اش کردیم.

اصل در اقتصاد بحث مزیت‌ها است
امام جمعه‌ شیراز گفت: اقتصاد برای خودش چهارچوب‌هایی دارد، ممکن است ما مقطعی و موقت بگوییم یک چهارچوب را نادیده می‌گیریم تا فضای بازار از دست ما خارج نشود، اما به گفته اهل فلسفه، حرکت قصری دائمی نیست؛ اگر چیزی را خلاف قانون و چهارچوب انجام دهیم دائمی نخواهد بود، مانند سنگی که خلاف جاذبه پرت می‌کنیم؛ باید بدانیم که اصل در اقتصاد بحث مزیت‌ها است، این اصل ثابت است، در قرآن کریم هم آمده.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: اما الآن در یک وضع خاصی قرار گرفته‌ایم، دارند بد جور سر ما فشار می‌آورند، باید موقعیت خود را درک کرده و کاری کنیم که زمین نخوریم.
وی با تصریح اینکه در دوره‌های گذشته‌ تاریخی هم علما و مراجع تقلید تصمیماتی را گرفته‌اند که اقتضای شرایط بوده است، مانند تحریم قند و شکر و بعد از رفع شرایط خاص خودشان هم مصرف کردند؛ گفت: نباید خودمان را به در دیگری بزنیم، این تاکیدات معظم‌له یعنی ما در وضع ویژه‌ای قرار داریم و ضرورت‌ها می‌گوید که از کالای ایرانی حمایت کنیم.

نیاز به تصمیم‌گیری‌های جدی در رابطه با آموزش عالی داریم
آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به آیات قرآنی گفت: تصمیم‌گیری‌های خیلی جدی باید در رابطه با آموزش عالی انجام دهیم، باید بدانیم وارد مرحله‌ مهمی شده‌ایم.
وی افزود: در باب اقتصاد هم باید تصمیمات جدی بگیریم، بسیار از تصمیمات جدی کشور را سمبل کردیم، گفتیم خصوصی‌سازی، شد خصولتی! این نشان می‌دهد که ایمان به انجام کار نداریم، داریم وقت کشور را هدر می‌دهیم؛ در ابعاد مختلف آنقدر سند بالادستی داریم که گمان می‌کنم حرف نزده در داخل این اسناد نیست، مشکل جای دیگری است؛ باید دید که آیا باور کرده‌ایم که می‌خوایم و باید کاری کنیم، یا می‌خواهیم رانت نفت را بخوریم و خوش باشیم.

ایمان به كاری كه انجام می‌دهیم بسیار ضعیف است
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه با وجود آنکه بسیار شعار در باب مسائل انقلابی می‌دهیم، ایمان به اینکه باید کاری انجام دهیم در ما ضعیف است، خطاب به اساتید و روسای دانشگاه‌های حاضر در جلسه گفت: اگر تصمیم نگیریم و شما که در مراکز تصمیم‌ساز و آگاهی بخش جامعه هستید این را القا نکنید که باید کار دیگری انجام داد، مدام حرف‌ها را تکرار کرده‌ایم؛ امیدوارم که ایمان بیاوریم به پایان فصل سرد.
آیت‌الله دژکام همچنین تاکید کرد که برگزاری ضیافت افطاری از محل موقوفات مربوطه و توسط اداره‌ کل اوقاف و امورخیریه بوده است، گفت: بنده هم میهمان سفره‌ اوقاف هستم.
انتهای پیام

captcha