انقلابی كسی است كه بر محور قرآن و عترت حركت كند/ در امر به معروف آینه‌وار عمل كنیم
کد خبر: 3722843
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
مهدوی:

انقلابی كسی است كه بر محور قرآن و عترت حركت كند/ در امر به معروف آینه‌وار عمل كنیم

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس با بیان اینكه انقلابی کسی است که در محور قرآن و عترت حرکت می‌کند، گفت: راه انقلاب اسلامی همان راه حضرت سیدالشهدا(ع) است که تمسک به قرآن و عترت است.

انقلابی كسی است كه بر محور قرآن و عترت حركت كند/ در امر به معروف آینه‌وار عمل كنیم

به گزارش ایكنا از فارس، نشست شورای دبیران امر به معروف و نهی از منکر بانک‌های استان فارس امروز، 24 خردادماه با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان در شیراز برگزار شد.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در این نشست ضمن برشمردن فضیلت‌های ماه مبارك رمضان گفت: فضیلت این ماه تا آن جاست که حتی با وجود شهادت حضرت علی(ع) در این ماه باز هم آن را مبارک خوانده‌اند و روز آخر این ماه را عید دانسته‌اند از آن جهت که پیشرفت در راه عبادت و بندگی در این ماه آسان است و رسیدن به مقام قرب الهی سهل الوصول می باشد.
وی همچنین مقام شامخ شهدا را ستود و افزود: انقلاب اسلامی چون برای خدا بود به کشته‌های ما عزت داد تا شهید محسوب شوند زیرا آن کشته‌ای شهید محسوب می‌شود که انقلابی باشد.

حضرت سیدالشهدا(ع)، راه قرآن و عترت راه زنده نگه داشت
مهدوی با بیان اینكه انقلابی کسی است که در محور قرآن و عترت حرکت می‌کند، گفت:‌ راهی که ما انتخاب می‌کنیم بسیار مهم است. این همان راهی است كه حضرت سیدالشهدا(ع) آن را زنده نگه داشته است زیرا راه ایشان خدامحور بوند لذا راه انقلاب اسلامی نیز همان راه حضرت سیدالشهدا(ع) است که تمسک به قرآن و عترت است.

امر به معروف، نگهبان دین است
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خداوند متعال برای فرائض دینی یک نگهبان قرار داده است که مصداق بزرگ آن وجود مقدس سیدالشهدا(ع)است. نگهبان دین نیز فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که باعث قوام بخشیدن به سایر فرائض می‌شود.
وی با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منکر سر تا سر محبت است، گفت: آخرین مرحله نهی از منکر اجرای حدود الهی است و بالاترین و سخت‌ترین مرحله اجرای حدود الهی هم اعدام است. اعدام در واقع برای فرد گناهکار حکم محبت دارد، چراکه حداقل آن این است که آن گناه فرد بخشیده می‌شود.

اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر منوط به حفظ کرامت انسانی است
مهدوی با تأكید بر اینكه اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر منوط به حفظ کرامت انسانی است، گفت:‌ ما باید آینه‌وار به اجرای امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم چرا که آینه عیب ما را به کسی نشان نمی‌دهد و عیب‌های گذشته را فراموش می‌کند و یادآوری نمی‌کند.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس ادامه داد: مأموریت ما برخورد و کار عملی نسبت به فرد خطاکار نیست زیرا ستاد امر به معروف و نهی از منکر کار اجرایی و عملی ندارد.
وی تأكید كرد: بر اساس اسلام و قانون وظیفه بهداشت معنوی جامعه بر عهده عموم مردم است. بدین معنی که مردم با تذکر زبانی باید جامعه را به سمت خیر حرکت دهند و هر جا نیاز به برخورد عملی باشد ضابطین نظام وظیفه این برخورد را دارند.

ما باید نسبت به معروف محبت و نسبت به منکر نفرت داشته باشیم
مهدوی همچنین با بیان اینكه ما باید نسبت به معروف محبت و نسبت به منکر نفرت داشته باشیم، گفت: در هیچ شرایطی وجوب امر به معروف و نهی از منکر از کسی برداشته نمی‌شود. کسی که خود اعمال منکر انجام می‌دهد هم باید افراد را نسبت به آن منکر متذکرشود که این به مرور زمان باعث خودسازی فرد تذکر دهنده می‌شود زیرا روحی که در درون ما دمیده شده است، روحی خدایی است و فطرت انسان نسبت به معروفات گرایش و علاقه دارد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر استان فارس اظهار كرد: مأموریت اول ما این است که با افزایش ایمان و تقوا قلبمان را نسبت به بدی‌ها متنفر کنیم و نسبت به خوبی‌ها علاقه‌مند گردانیم. مأموریت دوم تذکر لسانی است که همان احیا، اجرا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام

captcha