بیش از 1000 نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند
کد خبر: 3722848
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
طی 20 روز از ماه مبارک رمضان؛

بیش از 1000 نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: طی 20 روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.

 بیش از 1000 نفر به حامیان اکرام ایتام و محسنین پیوستند

به گزارش ايكنا از قزوین، مدیر امور شعب یکی از بانک‌های استان قزوین به همراه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ديروز 23 خرداد در قالب طرح مفتاح‌الجنه با 6 خانواده مددجو دیدار کردند.
مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در این دیدار با تقدیر از حضور حامیان در طرح‌های مختلف کمیته امداد برای خدمت به نیازمندان گفت: امروز شاهد دستان گرمی هستیم که در اقصی نقاط استان دستگیر مددجویان هستند.
وی ادامه داد: طی 20 روز از ماه مبارک رمضان بیش از هزار نفر از مردم نیکوکار و خیر استان قزوین به جمع حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین پیوستند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین روحیه نیکوکاری را تابع ثروت و دارایی ندانست و گفت: امروز در میان جامعه کارگری، کارمندی، مشاغل آزاد و افراد با توانایی‌های مختلف شاهد مشارکت در طرح‌های خدمت‌رسانی کمیته امداد امام (ره) هستیم.
وی ادامه داد: طرح اکرام ایتام به برند و شاخصی در کار این نهاد تبدیل شده است و به برکت همین حضور مردم و مشارکت‌های آن‌هاست که از سال گذشته برنامه‌ریزی برای خانه‌دارکردن ایتام در استان را آغاز کردیم و مقرر شد تا پایان سال 97 یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.
مومنی عنوان کرد: سال گذشته هزار و 681 یتیم در استان قزوین تحت حمایت این نهاد بود که 18 هزار و 706 یتیم برای کمک به این ایتام با کمیته امام خمینی (ره) همکاری داشتند.
وی اعلام کرد: مجموع کمک‌های حامیان در طرح اکرام ایتام بیش از 8 میلیارد و 423 میلیون تومان بود که متوسط سرانه کمک حامیان بیش از 37 هزار تومان و متوسط دریافتی ایتام از محل کمک حامیان 417 هزار تومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به جمع‌آوری کمک‌های مردمی براساس ضوابط و قوانین اظهارکرد: هر یتیم دارای شناسه است که حساب بانکی و کد شناساسی آن را نشان می‌دهد و کمک‌های حامیان از طریق شماره شناسه به صورت مستقیم به حساب ایتام واریز می‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح محسنین گفت: طرح اکرام محسنین نیز برای فرزندانی اجرا می‌شود که از نعمت پدر محروم نیستند ولی به لحاظ بیماری، از کارافتادگی و یا بدسرپرستی دارای تنگناهای مالی هستند.
مومنی توضیح داد: سال گذشته 2 هزار و 983 نفر از فرزندانی که مشمول طرح محسنین بودند تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند که از این تعداد 21 نفر فاقد مادر، 22 نفر دارای بیماری صعب‌العلاج و 690 نفر در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

انتهای پيام

captcha