رشد و تعالی اخلاق حاصل از انس با قرآن در جامعه محسوس باشد
کد خبر: 3722860
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

رشد و تعالی اخلاق حاصل از انس با قرآن در جامعه محسوس باشد

گروه اجتماعی- فاضلی، ثمره جلسات انس با قرآن کریم را تقوا، شکرگزاری و رشد تعالی روحی و معنوی دانست و عنوان کرد: رشد و تعالی اخلاق حاصل از انس با قرآن کریم باید در جامعه به صورت محسوس دیده شود.

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان عصر روز گذشته، 23 خرداد در آیین اختتامیه بیستمین دوره مراسم «سی روز با قرآن کریم» که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به بیان احکام روزه در بخشی از آیات سوره بقره، گفت: معنای حقیقی روزه در آیات قرآن کریم خود را از گناه نگه داشتن و تقوا پیشه کردن است.

وی با بیان اینکه عبادات از گذشته به سه قسمت عوام، خواص و اخص الخواص تقسیم شده است، افزود: روزه عوام تنها به تحمل گرسنگی و تشنگی منحصر می‌شود، اما در روزه خواص فرد روزه دار، اعضا و جوارح خود را برای رضای خدا از گناه نگه می‌دارد.

این مسئول فرهنگی اضافه کرد: در روزه خواص الخواص تمام وجود انسان سرشار از پاکی و نور می‌شود.

رشد و تعالی اخلاق حاصل از انس با قرآن در جامعه محسوس باشد

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری محافل و مجالس قرآنی، گفت: آشنایی با مفاهیم قرآنی و بهره‌مندی از صوت زیبای قاریان یکی از برکات اولیه این تنوع جلسات است.

فاضلی، با بیان اینکه اهل تدبر شدن و تفکر در آیات قرآن کریم از آشنایی با آیات مهم تر و هدف زیباتری از انس با قرآن است، خاطرنشان کرد: انس با قرآن اخص الخواص انسان را به جایی می‌رساند که انسان در دل راه نمی‌دهد که درباره دیگران بد بیاندیشد.

وی ثمره جلسات انس با قرآن کریم را تقوا، شکرگزاری و رشد تعالی روحی و  معنوی دانست و عنوان کرد: رشد و تعالی اخلاق حاصل از انس با قرآن کریم باید در جامعه به صورت محسوس دیده شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: ویژگی قرائت قرآن اخص الخواص این است که مظهر قرآن می‌شوند و همه حرکاتشان مقهور حق خواهد بود.

انتهای پیام

captcha