قرآن، فلسفه مرگ را سنجش اعمال انسان می‌داند/ تلالوء نور علی و فاطمه در قیامت
کد خبر: 3722863
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
حاج ابوالقاسم:

قرآن، فلسفه مرگ را سنجش اعمال انسان می‌داند/ تلالوء نور علی و فاطمه در قیامت

گروه حوزه‌های علمیه ــ داور و حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن در آیات ابتدایی سوره ملک، فلسفه مرگ را سنجش و ارزیابی اعمال انسان معرفی کرده است.

 قرآن، فلسفه مرگ را سنجش اعمال انسان می‌داند/ تلالوء نور علی و فاطمه در قیامت

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، داور بین‌المللی قرآن امروز ۱۴ خرداد در سخنان خود قبل از تلاوت ترتیل حرم حضرت معصومه (س) به بیان نکات تفسیری پرداخت و با اشاره به سوره انسان گفت: در آیاتی از این سوره بعد از اینکه به اطعام اهل‌بیت(ع) به مسکین، یتیم و فقیر اشاره کرده است به پاداش آنان یعنی بهشت اشاره فرموده است.

وی افزود: در این آیات برخی ویژگی بهشت و بهشتیان معرفی شده از جمله اینکه فردای قیامت در بهشت خورشیدی دیده نمی‌شود و زمهریر هم نیست.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: مفسر تفسیر روح المعانی روایتی نقل کرده که در حالی که بهشتیان در بهشت هستند نوری مانند خورشید مشاهده می‌کنند که بهشت را روشن کرده است و می‌پرسند خدایا تو فرمودی در بهشت خورشیدی نیست و جواب می‌آید که علی و فاطمه(س) هستند که بهشت از نور لبخند آنان نورانی شده است.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به سوره ملک اظهار کرد: در ابتدای این سوره فلسفه مرگ، ارزیابی عمل انسان بیان شده تا مشخص شود که عمل کدام انسان نیکوتر است.

وی افزود: در روایات بیان شده که میزان قبولی عمل کثرت آن نیست بلکه ملاک کیفیت و اخلاص آن است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه براساس روایات نگهداری و مداومت بر عمل نیک از خود آن برتر است بیان کرد: همه تلاش کنیم تا دستاورد‌های ماه مبارک رمضان را برای خود حفظ کنیم.

وی با اشاره به مشابهت نفس لوامه با دادگاه قیامت عنوان کرد: وقتی انسان کار بدی بکند نفس لوامه او را سرزنش می‌کند.

انتهای پیام
captcha