به زودی سند ارتقاء وضعیت اجتماعی‌‌فرهنگی اراک ارائه می‌شود
کد خبر: 3722875
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
مبارکی:

به زودی سند ارتقاء وضعیت اجتماعی‌‌فرهنگی اراک ارائه می‌شود

گروه اجتماعی - معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با مناطق ناکارآمد شهری از جمله: کوی امام علی(ع) در حال انجام است. در جلسه آینده کار‌گروه سعی خواهیم کرد سند ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی ارایه کنیم.

به زودی سند ارتقاء وضعیت اجتماعی‌‌فرهنگی اراک ارائه می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مهدی مبارکی، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان مرکزی، شامگاه چهارشنبه ۲۳ خرداد در دوازدهمین جلسه ستاد فرهنگی، اجتماعی و مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: ویژگی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه‌نشین باعث می‌شود با مناطق ناکارآمد شهری مواجه شویم.
وی ادامه داد: تحقیقات گسترده‌ای در ارتباط با مناطق ناکارآمد شهری از جمله: کوی امام علی(ع) در حال انجام است. در جلسه آینده کار‌گروه سعی خواهیم کرد سند ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی ارایه کنیم.
معاون پژوهشی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: در ابتدا باید به این نکته توجه کرد، تفاوتی بین سند و اکشن پلن قائل شویم و حتما چیزی که ارایه خواهد شد برنامه عملیاتی است که در سند نویسی به چشم انداز‌ها باید اشاره کرد.
مبارکی افزود: به منظور محقق‌سازی این چشم‌انداز‌ها و اهداف و برنامه‌های سند راهبردی ملی احیا، بهسازی و نوسازی و همچنین توانمند‌سازی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی که تاکید شده حتما بر اساس نیازهای واقعی مناطق حاشیه‌نشین و توج به ویژگی‌های کالبدی، اجتماعی و فرهنگی و در نظر گرفتن هدف تحقق عدالت اجتماعی، بهبود کیفیت زندگی اتفاق افتد و در همه این موارد نقش انسانی پررنگ است.
معاون پژوهشی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد: اولین مشکل در سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی بحث سرمایه اجتماعی، اخلاق شهروندی و ... است و آلارم‌های جدی وجود دارد.
مبارکی افزود: جهاد‌دانشگاهی موفق به اخذ گرید قانون ماده ۴ شده است که به احیا، بهسازی، نوسازی‌ بافت ‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اشاره دارد.
وی بیان کرد: جهاد‌دانشگاهی در بخش معاونت پژوهشی رتبه یک را کسب کرده است، یک خللی وجود دارد باید پذیریم در نظام دانایی مدیریت شهری، نظام مهندسی است، از ابتدا همین بوده و باز تولید می‌شود، درواقع تولید ناعادلانه امکانات را در سطح شهر ایجاد می‌کند و باید در این زمینه کار شود.
معاون پژوهشی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی گفت: گروه‌های سه گانه در بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کار پژوهشی در ساوه و اراک را انجام می‌دهند و باید به داده‌های پژوهشی بدست آمده در ارتباط با موضوع سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی و مناطق حاشیه‌نشین این مناطق توجه شود.
انتهای پیام

captcha