زندان، جایگاه زنان و مادران نیست
کد خبر: 3722886
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸

زندان، جایگاه زنان و مادران نیست

گروه اجتماعی - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه زندان جای مناسبی برای زنان و مادران نیست، گفت: زنان زندانی سرپرست خانوار استان بیشتر به دلایل مالی در زندان ها به سر می برند.

زندان، جایگاه زنان و مادران نیست

شهلا تاجفر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهار کرد: طرح پویش ارمغان امسال برای سومین سال متوالی با مشارکت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و امور زندان ها با هدف آزادی زنان و مادران جرائم مالی غیرعمد همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به ویژه برای مادرانی که کودک زیر دوسال دارند اجرا می گردد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸ زندانی زن جرائم غیرعمد از طریق طرح پویش ارمغان آزاد شدند که امسال پیش بینی می شود ۶ زندانی زن دیگر نیز در استان آزاد گردند.

تاجفر افزود: ۳ نفراز زندانیان از ارومیه و بقیه از شهرستان ها هستند که پیش بینی می شود با کمک خیرین و مردم مبلغ یک میلیارد تومان برای آزادی این زنان جمع آوری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی دغدغه زنان بعد از آزادی از زندان را اشتغال عنوان کرد و گفت: امسال برای نخستین بار در کشور و در استان با مشارکت خیرین و کارآفرینان استانی در راستای ایجاد اشتغال و رفع مشکل معیشتی این زنان تلاش شده است.

انتهای پیام

captcha