رسانه‌ها شور و نشاط اجتماعی را بین مردم تبلیغ کنند
کد خبر: 3722912
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳

رسانه‌ها شور و نشاط اجتماعی را بین مردم تبلیغ کنند

گروه سیاسی- استاندار کردستان با بیان این مهم که استانداری از رسانه ها دوری نکرده است، گفت: در استان کردستان اتفاقات خوبی رخ داده و از رسانه ها می‌خواهیم این مسائل را برای ایجاد شورو نشاط اجتماعی میان مردم تبلیغ کنند.

رسانه‌ها شور و نشاط اجتماعی را بین  مردم تبلیغ کنند

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، 24 خرداد در نشست با هیات مدیره خانه مطبوعات استان کردستان ضمن اشاره به اینکه نشریات استان کردستان استقلال لازم را نداند، اظهار کرد: نشریات استان به دلیل اینکه توان مالی لازم را ندارند مجبور هستند که با ادارت تعامل بر قرار کنند.
وی با اشاره به اینکه توان مالی نشریات ضعیف است، عنوان کرد: در چندین جلسه عنوان کرده ایم که رسانه ها برای ایجاد یک منبع مالی پایدار یک مجموعه اقتصادی راه‌اندازی کنند و در کنار آن اشتغالزایی نیز صورت خواهد گرفت ولی این مهم اجرایی نشده است.
استاندار کردستان گفت: متاسفانه اختصاص بودجه ای مشخص به مطبوعات امکان پذیر نیست چون با محدودیت‌های اعتباری مواجه هستیم ولی در حد توان می‌توانیم کمک حال مطبوعات باشیم.
مرادنیا در این نشست ضمن اشاره به اینکه در خصوص حل مشکلات مطبوعات استان کردستان باید یک کمیته تشکیل شود، ذکر کرد: در این کمیته مسائل و مشکلات رسانه‌ها مطرح شود و با همفکری در راستای حل آن گام های موثری برداریم.
وی به افزونی رسانه ها در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نشریات زیادی در استان فعالیت می‌کنند و همین امر باعث شده است مخاطبان رسانه‌ها کمتر شود ولی این مهم بر این دلیل نیست که نسبت به نشریات بی توجه باشیم .
استاندارکردستان با تاکید بر این مهم که فضای رسانه باید آزاد باشد، گفت: رسانه‌ها باید در یک فضای آزاد نقدها و انتقادات خود را انتشار بدهند ولی باید در این انتقادات حق را در نظر بگیرند و نقد منصفانه ای داشته باشند.
مرادنیا با بیان این مهم که استانداری از رسانه ها دوری نکرده است، خاطرنشان کرد: در استان کردستان اتفاقات خوبی رخ داده و از رسانه ها می‌خواهیم این مسائل را برای ایجاد شور نشاط اجتماعی در میان مردم تبلیغ کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه توسعه استان نیازمند هم صدایی است، گفت: برای توسعه استان کردستان باید همه در کنار همدیگر تلاش کنیم و در این امر نقش رسانه ها قابل اهمیت و چشمگیر است.
استاندار کردستان در ادامه به برپایی کنگره مشاهیر کُرد در آینده اشاره و ذکر کرد: در تمام کشور مشاهیر کرد زیادی وجود دارند و می‌خواهیم در یک کنگره این افراد شاخص را دور هم جمع کنیم و از حضور آنها بهرهمند شویم .
مرادنیا در پایان به مسئله آب استان کردستان پرداخت و گفت: مسئله سهم آب استان کردستان یک بحث مهم است و ما این درخواست را بارها کرده ایم که سهم آب استان نسبت به کشوری باید تعریف شود، نه اینکه آب کردستان با توجه به اینکه از فراونی برخوردار است با استانی دیگر که در زمینه آب کم برخوردار است یکی باشد.
انتهای پیام

captcha