اوقات فراغت مناسب‌ترین ظرفیت برای معرفی کانون‌های مساجد است
کد خبر: 3722927
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹

اوقات فراغت مناسب‌ترین ظرفیت برای معرفی کانون‌های مساجد است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کانون‌های مساجد ظرفیتی عظیم برای انجام کار فرهنگی است، تاکید کرد: کانون‌های مساجد بیش از پیش در سطح کشور معرفی شود.

اوقات فراغت مناسب‌ترین ظرفیت برای معرفی کانون‌های مساجد  است

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان دیروز، 24 خردادماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: مسئولان و کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد باید تلاش کنند ظرفیت‌های این کانون‌ها را بیش از پیش معرفی کنند.
وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد آنچنان که باید و شاید در کشور معرفی نشده است، عنوان کرد: هیچ سازمانی وجود ندارد که به اندازه ستاد عالی کانون‌های مساجد در سطح تمام نقاط جغرافیای کشور، پایگاه مردمی داشته باشد که این ظرفیتی عظیم برای انجام کار فرهنگی است.
قلعه شاخانی تاکید کرد: مجموعه کانون‌های مساجد باید سیستماتیک‌تر و با برنامه مدون پتانسیل‌های که در سطح کانون‌های مساجد وجود دارد را شناسایی و از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف خود بهره بگیرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ادامه داد: اگر مسئولان متوجه ظرفیتی که در سطح کانون‌های مساجد وجود دارد، شوند جذب اعتبارات برای این پایگاه‌های مردمی و فرهنگی بیشتر و راحت‌تر خواهد بود.
وی اذعان کرد: تا زمانی که کانون‌های مساجد به صورت عام و اجتماعی به جامعه شناسانده نشود، جذب امکانات و اعتبارات مورد نیاز دشوار است.
وی غنی‌سازی اوقات فراغت را مناسب‌ترین ظرفیت برای معرفی کانون‌های مساجد عنوان کرد و افزود: لازم است با بهره گیری از این ظرفیت، کانون‌های مساجد را از وضعیت گمنامی خارج و با ارائه راهکارهای مناسب در جهت استفاده از حداکثر ظرفیت کانون‌های مساجد تلاش کنیم.
قلعه شاخانی، اجرای برنامه‌های عام با نام کانون‌های مساجد را یکی از راهکارهای معرفی این پایگاه‌های مردمی دانست و خاطر نشان کرد: ارتباط بیشتر با فرمانداری شهرستان‌های تابعه و مسئولان ارشد استان نیز می‌تواند در توسعه کانون‌های مساجد تاثیرگذار باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ضمن تقدیر از تلاش کارکنان دبیرخانه کانون‌های مساجد استان اضافه کرد: در راستای رفع مشکلات این حوزه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.
لازم به ذکر است، در این جلسه مسئول دبیرخانه و کارکنان دیبرخانه کانون‌های مساجد کردستان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان گذاشتند.
انتهای پیام

captcha