نماز عید فطر سنگری برای وحدت اسلامی است
کد خبر: 3723011
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵

نماز عید فطر سنگری برای وحدت اسلامی است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر این‌که نماز عید فطر یک سنگر بزرگ برای وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که نماز فطر بین مسلمانان اهمیت بسیاری دارد، لذا خطیب نماز فطر باید مصالح دینی و دنیوی را در این روز تذکر داده و مردم را در جریان مسائل زیانبار و سودمند قرار دهد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌اسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز فطر تبریز با بیان این‌که عید فطر، روز آگاهی انسان و روز حساب و کتاب است، طبق حدیثی هر روزی که در آن گناه نشود آن روز عید است و همچنین روز ترک گناه نیز روز پیروزی است.

نماز عید فطر سنگری برای وحدت اسلامی است

وی روز فطر را روز مهمی برای مسلمانان دانست و گفت: مسلمانان در این روز از یک سو منتظر پاداش یک ماه بندگی خود بوده و از سوی دیگر نیز عید فطر موجب شادی و سرور مسلمانان است.

حجت الاسلام آل هاشم، با تاکید بر این‌که نماز عید فطر یک سنگر بزرگ برای وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که نماز فطر بین مسلمانان اهمیت بسیاری دارد، لذا خطیب نماز فطر باید مصالح دینی و دنیوی را در این روز تذکر داده و مردم را در جریان مسائل زیانبار و سودمند قرار دهد.

خطیب نماز فطر تبریز، با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام، گفت: در اسلام چهار عید مشهور "جمعه، قربان، غدیر و فطر" داریم؛ این عید را محضر ولی امر مسلمین جهان و مردم مسلمان جهان و ایران تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به هیاهوی آمریکا در مذاکره با کره شمالی ابراز کرد: پس از مذاکرات بین دو کشور، رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد این گفت‌وگو را یک پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد ولی واقعیت این است که برای رسیدن به یک توافق مشترک راه زیادی پیش‌رو است.

وی بیانیه وزارت امور خارجه در رابطه با مذاکره آمریکا با کره شمالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این بیانیه وزارت امور خارجه به سابقه بدعهدی آمریکا در برجام اشاره کرده و خطاب به کره شمالی گفته است که این بدعهدی باید مورد توجه کره شمالی باشد چرا که آمریکا با خروج از برجام نشان داد که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

حجت‌الاسلام آل هاشم، خاطرنشان کرد: نکته مهم این مذاکرات این است که آمریکا توافق چندجانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت و از برجام خارج شد در حالی که ایران هیچ‌گاه دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در ادامه تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا با کره شمالی به مذاکره می‌پردازد در حالی که این کشور دارای زرادخانه بزرگی است و این رفتار آمریکا ناشی از رفتار ریاکارانه بود ولی بداند که ایران هیچ وقت زیر بار ذلت نخواهد رفت و برای دستیابی به حقوق مسلم خود و انرژی صلح آمیز هسته ای از کسی اجازه نمی گیرد.

وی با اشاره به هفته جهاد کشاورزی نیز افزود: جهاد کشاورزی بازوی نظام اسلامی برای تحقق خودکفایی بوده و یادگار امام راحل است. این نهاد انقلابی در طول انقلاب کارهای بسیاری انجام داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: این دانشگاه از دوران تاسیس تاکنون در راستای تربیت دانشجویان کارهای بسیاری کرده و مسئولان زیربط باید در راستای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه‌ریزی کنند.

وی با اشاره به ۲۶ خرداد «سالروز شهدای موتلفه‌ی اسلامی» است، تاکید کرد: این شهدا نماد عزت و اقتدار ملت ایران بوده و از سال ۴۲ در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری فعالیت کرده‌اند.

امام جمعه تبریز، در ادامه با اشاره به حضور همیشه در صحنه‌ی مردم آذربایجان‌شرقی، گفت: از مردم غیرتمند آذربایجان‌شرقی به طور ویژه قدردانی می‌کنم که در مراسم‌های باشکوه قرآنی، نمازهای جماعت و مراسم لیالی قدر حضور فعالی داشتند.

انتهای پیام

captcha