مشکلات امروز جامعه نتیجه بی‌تقوایی است
کد خبر: 3723017
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱

مشکلات امروز جامعه نتیجه بی‌تقوایی است

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گرفتاری‌های جامعه نتیجه بی‌تقوایی‌ها است، گفت: چه مسوولان و چه مردم همه در این زمینه مقصر هستیم و این مشکلات نتیجه عدم عمل به وظایف در زمینه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 25 خردادماه درآیین عبادی – سیاسی نماز عید فطر که با حضور نمازگزاران در حسینیه سنندج اقامه شد، اظهار کرد: به مسلمانان توصیه شده است که نسبت به همدیگر مسوولیت دارند تا تقوا و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش دهند چون با گسترش امر به معروف خوبی‌ها در جامعه رواج یافته و منکرات کاهش می‌یابد.
وی مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گرفتاری‌های جامعه را از بی‌تقوایی دانست و افزود: هم مسئولان وهم مردم همه مقصر هستیم چون به وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده‌ایم.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: با امر به معروف و نهی از منکر است که جلو فساد، دزدی، ظلم و فحشا گرفته می‌شود لذا باید همه به این مهم توجه کنند.
وی عنوان کرد: همه به دنبال این هستند تا شکم خود را سیر کنند و آنچه را که خداوند به عنوان وظیفه بر عهده مسلمانان گذاشته، فراموش کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حساس‌خواندن شرایط کشور، این را نشان از قدرت، عزت و عظمت و پیشرفت ایران دانست و با یادآوری اینکه زمانی ایران مستعمره امریکا و انگلیس بود، گفت: این کشورها زمانی ادعای خدایی داشتند و که امروز ایران را در مقابل خود می‌بینند، لذا چنین شرایطی را برنمی‌تابند.
قدرت ایران طرح تشکیل خاورمیانه بزرگ را شکست داد
وی گفت: اگر اینها یک ذره جرات داشتند و امیدوار به موفقیت بودند، قطعا به ایران حمله نظامی می‌کردند، اما چون قدرت و عظمت ایران را درک می‌کنند و قدرت روزافزون جبهه مقاومت در منطقه را می‌بینند نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.
حسینی‌شاهرودی ادامه داد: زمانی می‌خواستند خاورمیانه بزرگ را به سرپرستی اسرائیل و امریکا تشکیل دهند تا دوباره بر منطقه مسلط شوند اما قدرت ایران طرح آنان را با شکست مواجه کرد.
وی یادآوری کرد: افرادی هم از شیعه و سنی اجیر کرده‌اند که با اسلام مخالف هستند که به تعبیر رهبری، شیعه انگلیسی و تکفیری که هر دو نوکر امریکا و اسرائیل و انگلیس و در خدمت آنها هستند.
حسینی‌شاهرودی اظهار داشت: آنها عده‌ای را اینجوری بکارگیری می‌کنند و از طرف دیگر تلاش می‌کنند به معیشت و اقتصاد مردم فشار وارد شود و اقتصاد مردم را به خطر بیندازند که مردم ما بصیر و آگاه هستند و با درک درست است که در برابر اینها مقاومت می‌کنند و مصداق آن حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس هفته گذشته بود.
وی همچنین رمز پیشرفت کشور و تداوم انقلاب اسلامی را روحیه انقلابی ملت ایران عنوان کرد و با بصیرخواندن مردم کشورمان، گفت: در بحث اقتصادی هم باید جهاد اقتصادی صورت بگیرد و به خود متکی باشیم چرا که دشمن می‌خواهد ملت ما به نان شب هم محتاج باشد.
مسئولان با گرانی‌های بی‌ضابطه برخورد کنند
نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: خداوند قدرت و نعمت‌های زیادی به ایران داده و از نظر اقتصادی هم عقب نیستیم اما متاسفانه همین اتفاقات که در خصوص گرانی و مسائل دیگر می‌افتد کسانی هستند که از شرایط سوءاستفاده می‌کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تاکید کرد: مسئولان باید شرایط فعلی گرانی و افزایش روزافزون قیمت‌ها را کنترل کرده و با برخورد با گرانی‌های بی‌ضابطه، به معیشت و فرهنگ مردم توجه کنند چرا که دشمن این دو موضوع را هدف قرار داده است.
وی در بخش پایانی سخنانش به ظرفیت‌های کردستان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و با عنوان اینکه کردستان از ظرفیت‌هایی بالایی برخوردار است، گفت: در صورتیکه این ظرفیت‌ها به بالفعل تبدیل شود، بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.
وی تاکید کرد: مسئولان کردستان باید برای کمک به مردم تلاش کنند و این تلاش‌ها به گونه‌ای باشد که منجر به رفع مشکلات جامعه شود و این مستلزم اتحاد و برادری و کمک است.
عید فطر بازگشت انسان به فطرت است
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در بخش اول سخنانش اظهار کرد: هر جا خدا فراموش شود انسان از تقوا دور خواهد شد و به سمت معصیت می‌رود.
وی افزود: دادن‌ها و ندادن‌ها آزمایشات الهی است اما این نکته از اهمیت بسزایی برخوردار است که چگونه از این آزمایشات سربلند بیرون بیاییم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: عید فطر بازگشت انسان به فطرت است و خداوند در این روز با گذشت از گناهان، به مسلمانان عیدی می‌دهد.
وی گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند "عید فطر برای کسی است که خداوند روزه اورا قبول کرده و طاعات و عبدات، قرائت قرآن و ستایش او را پذیرفته است".
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی ادامه داد: رمضان زمان ارتباط بیشتر با خداوند است چون شرایط فراهم است تا با قرائت قرآن و ادای فریضه نمازهای این ماه ارتباط انسان روزه‌دار با خداوند بیشتر شود.
وی همچنین عید فطر را وحدت مسلمین جهان اسلام دانست که امروز در صف‌های نماز ایستاده و اجتماع بزرگی را تشکیل داده‌اند.
انتهای پیام

captcha