اعضای مادر باردار کهگیلویه‌ای اهدا شد
کد خبر: 3723072
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

اعضای مادر باردار کهگیلویه‌ای اهدا شد

گروه اجتماعی ـ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با رضایت خانواده سه عضو مادر 26 ساله و باردار دچار مرگ مغزی اهل شهرستان کهگیلویه به بیماران نیازمند اهدا شد.

اعضای مادر باردار کهگیلویه‌ای اهدا شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، غلامعباس سبز، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز گذشته، 26 خردادماه اظهار کرد: سه عضو اهدایی این مادر باردار و دچار ضربه مغزی شامل 2 کلیه و کبد بوده است.
وی افزود: اعضای این بیمار تصادفی در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت با حضور پزشکان متخصص از بدن او جدا و برای پیوند به شیراز ارسال شد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: این مادر باردار بهمراه دختر 5 ساله خود در روز 21 خرداد در سانحه رانندگی در محور چرام - دهدشت دچار ضربه مغزی شده بود.
سبز اضافه کرد: در این حادثه دلخراش همچنین فرزند 5 ساله این مادر که از ناحیه سر دچار آسیب شده بود با تلاش پزشکان متخصص و جراحان از مرگ حتمی نجات یافت.
وی ابراز کرد: با تلاش پزشکان نیز نوزاد این مادر که در نهمین ماه دوره بارداری دچار سانحه شده بود به صورت اورژانسی سزارین و نوزاد نیز به سلامت به دنیا آمد.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: این ششمین مورد اهدایی عضو در سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد بوده است.
انتهای پیام

captcha