کاهش چشمگیر میزان تخلفات در جمع آوری زکات فطریه
کد خبر: 3723089
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

کاهش چشمگیر میزان تخلفات در جمع آوری زکات فطریه

گروه جامعه ــ مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: امسال در هماهنگی گسترده‌تر، مؤسسات خیریه مردم نهاد دارای مجوز، کمیته امداد، بهزیستی و ... به دبیرخانه شورای زکات مراجعه و نسبت به دریافت مجوز و صندوق متحد الاشکل اقدام کردند که این امر سبب کاهش تخلفات در جمع آوری فطریه شد.

کاهش چشمگیر میزان تخلفات در جمع آوری زکات فطریه

نجفعلی انتظاری، مدیر امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به استقرار بیش از ۶۰ هزار پایگاه جمع آوری زکات فطریه در سراسر کشور، گفت: امسال با هماهنگی‌های به وجود آمده با سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متحد الشکل شدن صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه میزان تخلفات به طور چشم گیری کاهش یافت.

وی همکاری پلیس برای رصد و گشت در خیابان‌ها و اعلام مقابله با مواردی که صندوق‌هایی به غیر از صندوق‌های متحد‌الشکل شورای زکات را ارائه داده باشند را از دیگر عوامل کاهش تخلفات برشمرد و گفت: مؤسسات خیریه مردم نهاد دارای مجوز، کمیته امداد، بهزیستی و ... به دبیرخانه شورای زکات مراجعه و نسبت به دریافت مجوز و صندوق متحد الاشکل اقدام کردند که این امر سبب کاهش تخلفات شد.

انتظاری با بیان اینکه هنوز رقم نهایی زکات فطریه پرداختی از سوی مردم مشخص نشده است و معمولا تا چند روز پس از عید فطر نیز پرداخت‌ها ادامه دارد، گفت: مبالغ زکات فطریه جمع آوری شده در نهایت توسط مؤسسات مجوز دار با نظارت دبیرخانه شورای زکات میان نیازمندان توزیع می‌‌شود.

انتهای پیام

captcha