گذر فرهنگ و هنر، عرصه مصرف فرهنگی همه شهروندان است
کد خبر: 3723099
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

گذر فرهنگ و هنر، عرصه مصرف فرهنگی همه شهروندان است

گروه اجتماعی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه گذر فرهنگ و هنر مازاری‌های یزد باید در خدمت شهروند فرهنگ مدار قرار گیرد گفت: گذر فرهنگ و هنر عرصه مصرف فرهنگی همه شهروندان است.

گذر فرهنگ و هنر عرصه مصرف فرهنگی همه شهروندان است

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد صبح امروز در نشست هم اندیشی گذر فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد باید در خدمت شهروند فرهنگ مدار قرار گیرد اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر عرصه مصرف فرهنگی همه شهروندان است.
جوادیان زاده تاکید کرد:گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد باید امکان مصرف فرهنگی و هنری را به همه شهروندان بدهد.
وی ادامه داد: زمانی که موضوعی به این مرحله برسد یعنی این مساله مهم شده و جای خودش را باز کرده است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در واقع این سازه فرهنگی عمرانی به شهر ما اضافه شده و نیازمند برنامه ریزی بلند مدت برای بهره برداری همگانی است.
وی معتفد است: در گذشته چون فرهنگ و هنر در جامعه توزیع شده بوده ما مقوله ای به اسم فرهنگ و هنر به انداره سیاست، اقتصاد، پزشکی و ...نداشته ایم.
جوادیان زاده تصریح کرد: امروزه با توجه به اینکه در شهرسازی مدرن جایگاه فرهنگ و هنر کم رنگ شده است، نیاز بیشتری به فضاهای فرهنگی همانند گذر فرهنگ و هنر مازاری های یزد احساس می شود.
محمود دهقان هراتی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و ونوس عامری عضو شورای شهر یزد دیگر سخنران این مراسم بودند.

انتهای پیام

captcha