پرداخت ۸۲۰ میلیون تومان فطریه در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3723106
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹

پرداخت ۸۲۰ میلیون تومان فطریه در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی-مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: بر اساس آمار اولیه مردم روزه‌دار استان۸۲۰ میلیون تومان زکات فطریه پرداخت کردند.

پرداخت ۸۲۰ میلیون تومان فطریه در خراسان‌شمالی

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: از مجموع این میزان مشارکت‌های مردمی در بخش فطریه عام۷۵۰ میلیون تومان و دربخش سادات نیز ۲۵ میلیون تومان زکات فطره پرداخت شده است.

وی میزان کفاره‌های پرداختی مردم را نیز ۴۴ میلیون تومان اعلام کرد، گفت: ۷۰۰ میلیون تومان از فطریه پرداختی مردم از طریق صندوق های مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه این مبلغ براساس آمار اولیه فطریه پرداختی مردم بوده و طی روزهای آینده این رقم افزایش می‌یابد،  یادآورشد:سال گذشته مردم استان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفاره پرداخت کردند ،که  پیش‌بینی می‌شود این رقم به دو میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه همزمان با عید سعید فطر امسال ۲۵۰ پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره مردم متدین خراسان مستقر شد، گفت: این پایگاه‌ها در معابر، مساجد، مکان‌های برگزاری نماز عید فطر و مراکز نیکوکاری شهری و روستایی دایر شدند.

وی با اشاره به روش‌های نوین الکترونیکی در پرداخت زکات فطریه در استان، افزود: مردم روز داری که تاکنون توفیق پرداخت فطریه خود را نداشته‌اند می‌توانند فطریه خود را با شماره‌گیری سامانه آنی پرداخت نیکوکاری از طریق #۵*۵*۰۵۸*۸۸۷۷* پرداخت کنند.

captcha