۱۴ مرکز نیکوکاری زکات فطریه مردم کردستان را جمع‌آوری کردند
کد خبر: 3723140
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

۱۴ مرکز نیکوکاری زکات فطریه مردم کردستان را جمع‌آوری کردند

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه این نهاد آماده دریافت زکات فطریه مردم روزه‌دار استان است، گفت: تمامی مساجد استان، ۱۴ مرکز نیکوکاری و دفاتر کمیته امداد زکات فطریه و کفاره مردم را جمع‌آوری کردند.

محمدرسول شیخی زاده، مدیرکل کمیته امداد کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کمیته امداد، زکات فطریه و کفاره مردم خیر و روزه دار کردستان در مساجد و مصلاهای برگزاری نماز عید، 14 مرکز نیکوکاری و 10 پایگاه سیار جمع‌آوری کردند.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی زکات استان به آدرس zakatemdad.ir نیز امکان‌پذیر است، افزود: زکات جمع‌آوری شده هر مسجد در سراسر استان با نظر هیأت امنای همان مسجد صرف کمک به نیازمندان آن منطقه می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به برنامه های اجرا شده این نهاد در ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: در رمضان امسال و در قالب طرح اطعام نیازمندان 109 هزار و 810 نفر اطعام شدند.
وی ادامه داد: همچنین 36 هزار و 603 خانوار نیازمند استان با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد و 471 میلیون و 500 هزار ریال با سرانه هر نفر 150 هزار ریال از غذای گرم و جیره خشک بهره‌مند شدند.
شیخی زاده، به اجرای طرح مفتاح الجنه نیز اشاره کرد و افزود: طرح مفتاح‌الجنه با هدف کمک به رفع بخشی از مشکلات نیازمندان انجام می‌شود که در راستای اجرای آن از دو هزار و 30 خانوار مددجوی استان سرکشی شد و در قالب اجرای آن سه میلیارد و 45 میلیون ریال به خانواده‌های نیازمند کمک شد.
وی، اکرام ایتام را یکی از دیگر طرح های کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: در راستای اجرای این طرح نیز در رمضان امسال 703 حامی از استان برای 878 یتیم و 126 حامی از تهران برای 224 یتیم استان جذب شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان بیان کرد: 6 هزار و 258 یتیم استان شامل 2 هزار و 611 یتیم محسنین و سه هزار و 647 کودک یتیم تحت حمایت این نهاد هستند که توسط 13 هزار و 670 حامی حمایت می شوند.
وی به جمع‌آوری زکات فطریه نیز اشاره و عنوان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد با برپایی صندوق‌های جمع آوری زکات فطریه در مساجد، زکات جمع‌آوری شده را بین مددجویان و نیازمندان واقعی استان توزیع کند.
شیخی زاده یادآور شد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای انجام کارهای خیرخواهانه و کمک به نیازمندان است که خوشبختانه امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد حمایت خیرین از نیازمندان بودیم.
انتهای پیام

captcha