ثبت چهار وقف جدید در تایباد با ارزش بیش از 12 میلیارد ریال
کد خبر: 3723147
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

ثبت چهار وقف جدید در تایباد با ارزش بیش از 12 میلیارد ریال

گروه شهرستان‌ها - رئيس اداره اوقاف و امور خيريه شهرستان‌‌های تايباد و باخرز از ثبت چهار وقف جدید با ارزش 12 میلیارد و 920 میلیون ریال در شهرستان تایباد خبر داد.

ثبت چهار وقف جدید در تایباد با ارزش بیش از 12 میلیارد ریال

احمد محمدیان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از خراسان رضوی، در تشریح این خبر اظهار کرد: فخرالدین انصاری،  نیکوکار خیراندیش دو قطعه زمین به مساحت 2820 مترمربع در شهر ریزه از بخش میان‌ولایت شهرستان تایباد وقف کرد.

وی ارزش این دو وقف را یک میلیارد و 420 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: با توجه به نیت واقف یک قطعه زمین با مساحت 2010 مترمربع جهت دفن اموات و قطعه دیگر با مساحت 810 مترمربع را جهت توسعه مزار پیرمراد وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه تایباد با اشاره به سومین وقف جدید در خردادماه سال جاری، بیان کرد: خیر نیکوکار سعید یوسفی یک قطعه زمین به مساحت 410 مترمربع با ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال و با نیت احداث مسجد حضرت یوسف(ع) در شهر تایباد وقف کرد.

وی از چهارمین وقف در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: واقف خیراندیش احمد قادری یک قطعه زمین به مساحت 1200 متر مربع دارای 900 مترمربع اعیان واقع در شهر تایباد را به ارزش 10 میلیارد ریال جهت احداث حوزه علمیه فاطمه الزهر(س) را در اداره مذکور به ثبت رساند.

محمدیان در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 وقف با ارزش 21 میلیارد و 921 میلیون ریال در دو شهرستان تایباد و باخرز توسط خیران و نیکوکاران به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 12 موقوفه در تایباد و 10 موقوفه دیگر در باخرز به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تایباد با اشاره به نیات واقفان، گفت: این موقوفات به منظور برگزاری مراسم فرهنگی و قرآنی در مساجد، ساخت و توسعه مسجد، حسینیه و زینبیه، عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در ماه محرم، ساخت مراکز فرهنگی ـ قرآنی و تجاری و نیز امورات حوزه علمیه وقف شده‌اند.

گفتنی است، سال گذشته 23 وقف به ارزش بیش از 11 میلیارد و 720 میلیون ریال در این دو شهرستان به ثبت رسیده است. شهرستان تایباد در فاصله 225 کیلومتری و باخرز در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند و کلیه امور مربوط به اوقاف شهرستان‌های تایباد و باخرز بر عهده اداره اوقاف و امور خیریه تایباد است.
انتهای پیام

 

captcha