نقش متولیان فرهنگی در غنی‌سازی اوقات فراغت
کد خبر: 3723191
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

نقش متولیان فرهنگی در غنی‌سازی اوقات فراغت

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مکتب القرآن شهرستان دهاقان گفت: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، متولیان فرهنگی و خانواده‌ها عنصری مهم تلقی می‌شوند و اوقات فراغت باید با حداقل قیمت برای خانواده‌ها اجرا شود تا بازتاب و خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

نقش متولیان فرهنگی در غنی‌سازی اوقات فراغت

سیدامیر حجازی، مدیر مکتب القرآن شهرستان دهاقان در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ با توجه به تعطیلات و ایام تابستان گفت: در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان متولیان فرهنگی و خانواده‌ها امری مهم هستند.
وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت نیازمند هنرمندی و ظرافت خاصی است و باید به دنبال جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی باشیم.
حجازی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان پرتحرک و تنوع‌طلب دهه 90 که یک سال تحصیلی را با تمرکز خسته‌کننده در برنامه درسی به پایان می‌رسانند و تقریبا 9 ماه از سال را به یادگیری و پرسش و پاسخ می‌گذرانند، بیشتر مایل به این هستند که تعطیلات تابستان را به گونه‌ای دیگر سپری کنند، دوست دارند یادگیری را طی برنامه‌های تفریحی و متنوع به اشکالی دیگر حتی همراه با برخی سختی‌ها ادامه دهند.

وی با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد کودکان و نوجوانان گفت: ما در درجه اول باید به ساختن و پرداختن شکل روحی کودکان توجه کنیم و آنان را با ایمان به خدا، اسلام، حقیقت مطلق تربیت کنیم. در واقع اگر توانستیم بذر ایمان را در دل او بکاریم در آینده هر شخصیت بزرگی را می‌توانیم از او بسازیم. همچنین اگر مسئولان امور فرهنگی مسئله کودک و نوجوان را به شکلی که هست، مورد اهتمام قرار بدهند، بسیاری از مسئولان نیز از خواب شب خود می‌زنند تا به این مسئله بپردازند.
حجازی با توجه به این که نباید برنامه‌های فرهنگی به‌دور از اقدامات متمرکز باشد، گفت: متولیان فرهنگی باید از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر با خبر و در راستای اجرای برنامه‌های متنوع و غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از آن‌ها استفاده کنند.
وی در پایان گفت: اگر به‌طور جدی و کارشناسانه درباره اوقات فراغت جوانان تصمیم‌گیری نشود، این فرصت مهم برای پرورش استعدادها به تهدیدی جدی تبدیل و خانواده‌ها را با چالشی اساسی رو‌به‌رو می‌کند. همچنین برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت باید ارزان قیمت باشد و با حداقل قیمت برای خانواده‌ها اجرا شود که بازتاب و خروجی بسیار خوبی داشته باشد.
انتهای پیام

captcha