اجرای طرح نشاط معنوی در ۶ بقعه متبرکه نهاوند
کد خبر: 3723195
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

اجرای طرح نشاط معنوی در ۶ بقعه متبرکه نهاوند

گروه فرهنگی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند از اجرای طرح نشاط معنوی از ابتدای تیر ماه سال جاری در ۶ بقعه متبرکه شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام فیض الله اسد پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طرح نشاط معنوی یکی از ویژه برنامه‌های مهم فرهنگی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به شمار می‌‌رود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: این طرح هرساله به منظور غنی ‌سازی اوقات فراغت نسل نوجوان و جوان در سطح کشور و در جوار امامزاده‌ها و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام اسدپور عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌ این کانون‌های معنوی در راستای انس جامعه با معنویات و آموزه‌‌های دینی از برنامه‌های فرهنگی اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور است.
وی با اشاره به اینکه انس انسان با محافل معنوی، زمینه‌ پویایی و پیشرفت را در همه عرصه‌‌ها برای وی فراهم خواهد کرد گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و نهادینه کردن ارزش‌‌ها و آرمان‌های دینی و الهی در پیکره جامعه از اهداف برنامه نشاط معنوی است.
رئیس اداره اوقاف نهاوند بیان کرد: این طرح برای دانش ‌آموزان دختر و پسر در رده‌ های سنی هفت تا ۱۸ سال در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش قرآن در رشته های روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم، اعتقادات و احکام در طرح غنی سازی اوقات فراغت انجام می‌شود، گفت: آموزش‌ها به تناسب سطح و مقطع تحصیلی به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.
حجت‌الاسلام اسدپور ادامه داد: طرح نشاط معنوی در قالب کلاس‌های قرآنی، تربیتی، اخلاقی، ورزشی و آموزشی با حضور مربیان بومی و اعزامی از حوزه‌‌های علمیه با سر فصل‌های آموزشی و کارگاهی برگزار می‌شود.
رئیس اداره اوقاف نهاوند با بیان اینکه طرح نشاط معنوی در 6 بقعه متبرکه سطح شهرستان اجرا می شود افزود: این طرح از ابتدای تیر ماه سال جاری آغاز و تا نیمه مرداد ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

captcha