حضور ۸ هزار دانش‌آموز کبودرآهنگی در طرح هجرت
کد خبر: 3723262
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

حضور ۸ هزار دانش‌آموز کبودرآهنگی در طرح هجرت

گروه فرهنگی - معاون پرورشی آموزش و پروش شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۸ هزار دانش آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت، اردو‌های جهادی و طرح هجرت حضور یابند.

حضور 8 هزار دانش آموز کبودرآهنگی در طرح هجرت

علی جعفری، معاون پرورشی آموزش و پروش شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طی هماهنگی‌هایی صورت گرفته جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، 17 پایگاه در مدارس، سالن های ورزشی و کانون های فرهنگی برای آموزش برخی مهارت ها در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در کانون‌های اوقات فراغت برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، افزود: آموزش‌های علوم و معارف، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی، بخش رایانه، کلاس‌های قرآنی، نجوم و چرتکه از جمله فعالیت کانون‌ها است.
جعفری با بیان اینکه تاکنون 300 نفر از دانش آموزان شهرستان در پایگاه‌های اوقات فراغت ثبت نام کرده اند اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت نام 15 تیر ماه است، گفتنی است دوره های آموزشی در سطح کانون‌ها با حضور 8 مربی در دو بخش دختران و پسران در طول هفته فعال است.
معاون پرورشی آموزش و پروش کبودرآهنگ با بیان اینکه هزینه کلاس‌ها رایگان است عنوان کرد: تنها در بخش هنری مبلغ ناچیزی از دانش آموزان دریافت می‌شود مابقی کلاس‌ها رایگان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه پایگاه‌های اوقات فراغت تا یکم شهریور ماه فعال است گفت: برنامه‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری با حضور اساتید متخصص استانی آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی، روان خوانی، تجوید، صوت و لحن خواهد بود.
معاون پرورشی آموزش و پروش کبودرآهنگ یادآور شد: در بخش ورزشی نیز دانش آموزان می توانند در کلاس‌های فوتسال، بدمیتون، تنیس، آمادگی جسمانی و طناب زنی حضور به هم رسانند.
جعفری یکی دیگر از برنامه‌ها را برگزاری طرح‌ هجرت عنوان کرد و افزود: در این طرح‌ها دانش‌آموزان در عرصه سازندگی، تعمیر، نقاشی، پرده‌دوزی و بازسازی مدارس شرکت می‌کنند.

برپایی 17 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزی در کبودراهنگی
وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال این طرح برای 100 مدرسه اجرایی شود، اردوهای جهادی نیز از دیگر طرح‌های آموزش و پرورش است که با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات عالی اجرایی می‌شود.
این مقام مسئول گفت: اردو‌های جهادی در راستای تجهیز و تعمیر مدارس در طول تابستان برگزار می‌شود که سال گذشته این طرح برای 4 مدرسه در سطح شهرستان اجرایی شد امسال نیز این تعداد دور از ذهن نیست.
جعفری با بیان اینکه 18 هزار دانش آموز در شهرستان مشغول به تحصیل است اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود 8 هزار دانش آموز در پایگاه‌های اوقات فراغت، اردو‌های جهادی و طرح هجرت حضور یابند.
وی از آماده سازی 5 مدرسه جهت اسکان مسافران تابستانی در شهرستان خبر داد و گفت: اسکان و پذیرش مسافران به ویژه میهمانان فرهنگی از 25 خردادماه در سطح شهرستان آغاز شده است.
معاون پرورشی آموزش و پروش کبودرآهنگ گفت با بیان اینکه این مجموعه امسال نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی در اسکان فرهنگیان نشان می‌دهد گفت: هر یک از این مدارس روزانه پذیرش حداقل 400 مسافر را دارد.
انتهای پیام

captcha