آغاز اجرای طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در فارس/ نیازمند همكاری همه دستگاه‌ها هستیم
کد خبر: 3723267
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

آغاز اجرای طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در فارس/ نیازمند همكاری همه دستگاه‌ها هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ با برگزاری نشست مشترك اوقاف و آموزش و پرورش، اجرای طرح وقف مشاركتی قرآن، عترت و نماز در استان فارس آغاز شد.

آغاز اجرای طرح وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز در فارس/ نیازمند همكاری همه دستگاه‌ها هستیم

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، عبدالرسول احمدی، سرپرست اداره‌كل آموزش و پرورش فارس در جمع اعضای کمیته وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان این استان، گفت: کشور ما، یك کشور قرآنی است و برای حاکمیت کامل قرآن باید از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های مختلف برای تقویت آن تلاش کرد.
وی افزود: شکل‌گیری شخصیت افراد از همان دوران کودکی و زمانی است که تحت تعلیم و تربیت قرار دارند و اگر بخواهیم کاری اساسی و ماندگار انجام دهیم ،باید به سراغ آموزش و پرورش بیایم.

آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای تقویت فعالیت‌های قرآنی است
احمدی اظهار كرد: از مهم‌ترین کارهای تربیتی برای کودکان، اجرای فعالیت‌های مختلف قرآنی است که آموزش و پرورش بهترین جایگاه برای تقویت این امر با محوریت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه است.
وی، از مهم‌ترین نتایج حاکمیت معنویت بر جامعه را کاهش آسیب‌ها و مفاسد اجتماعی دانست و گفت: وقف به‌عنوان یک سنت حسنه‌ای است که از دیر باز در بین مردم ایران و به‌ویژه استان فارس رواج داشته و می‌تواند در جبران کمبود منابع مالی برای فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان نیز مؤثر باشد.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: یکی از راه‌های ماندگاری انسان همین صدقه جاریه است که می‌توان موجب زنده نگه داشتن یاد و نام افراد است، چنانچه در قرآن نیز از جهاد با مال در کنار جهاد با جان یاد شده است.
وی در ادامه با اشاره به کمبود اعتبارات آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر، گفت: بر اساس سند تحول بنیادین، فعالیت‌های حوزه پرورشی همچون فعالیت‌های قرآنی، از اصول مهم نظام تعلیم و تربیت است و لازمه توفیق در این مهم، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود، به‌ویژه نهادها و کمک‌های مردمی و خیرین در اشکال مختلف همچون ساخت مدرسه و فضاهای آموزشی است.

در حوزه فعالیت‌های قرآنی نیازمند همكاری همه دستگاه‌ها هستیم
احمدی گفت: آموزش و پرورش در حوزه پرورشی و فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز نیازمند همکاری همه دستگاه‌های مرتبط در این زمینه است.
حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس نیز در این نشست گفت: تاریخچه وقف در استان فارس به بیش از 700 سال قبل باز می‌گردد و این نشان از سخاوتمندی مردم فارس در زمینه فعالیت‌های خیر خواهانه است.

وقف قرآنی نیاز به تبلیغ و ترویج بیشتری دارد
وی با اشاره به تعداد زیاد موقوفات در فارس گفت: یکی از حوزه‌هایی که در زمینه وقف به آن در استان توجه لازم نشده و نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر است، وقف قرآنی است.
موسوی اظهار كرد: یکی از راه‌های مهم برای جبران کمبود منابع مالی در زمینه فعالیت‌های قرآنی، بهره‌گیری از وقف مشارکتی در این زمینه است که نیازمند اطلاع‌رسانی و تبلیغ در بین مردم است.
محمد نظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: وقف مشارکتی قرآن، عترت و نماز، با هدف استفاده از کمک‌های مردمی و نهادهای مرتبط، به‌ویژه دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش‌آموزان برای گسترش فعالیت‌های قرآنی است.
وی با بیان اینكه همه فعالیت‌های این طرح با همکاری و نظارت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه با آموزش و پرورش انجام خواهد شد، گفت: عمومی کردن و جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش فارس سابقه قبلی داشته است، چنانچه برگزاری مسابقات قرآن در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان با مشارکت عموم مردم انجام شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس یادآور شد: تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد پشتوانه و منابع مالی پایدار باری توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز دانش آموزان از اهداف اجرایی این طرح است.
انتهای پیام

captcha