مجموعه داستانی «ماندن» به چاپ رسید
کد خبر: 3723270
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

مجموعه داستانی «ماندن» به چاپ رسید

گروه ادب ــ مجموعه داستانی «ماندن» شامل مجموعه داستان‌های کوتاه است که به کوشش انتشارات سوره مهر و حوزه هنری استان همدان به چاپ رسیده است.

مجموعه داستانی «ماندن» به چاپ رسید

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ «ماندن» مجموعه داستانی پیوسته از مرتضی فرجی است که به کوشش انتشارات سوره مهر و حوزه هنری استان همدان منتشر شده است. فهرست این کتاب به شکل یک چند ضلعی تنظیم و تهیه شده است که صفحات شروع هر فصل آن به صورت یک دایره در میانه هر خط واصل فصول نشان داده شده است. آسمان! ابرهایت را از شهر من ببر، زردخوشه‌های شهریور، عاشق را از آخر بخوان، باران تابستان و باغ گیلاس،‌ کینه‌کُشی و ماه خواهر ندارد عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: «توجه داستان‌نویسان به اقلیم از دهه سی شمسی آغاز شده و در دو دهه بعد به اوج می‌رسد. این گونه از داستان‌ها، بازتاب ویژگی‌ها و عناصر مشترکی چون فرهنگ، باورها، آداب و رسوم یک منطقه جغرافیایی است. ادبیات اقلیمی با گذر از جغرافیای طبیعی به مناسبات حاکم فرهنگی و تاثیر اقلیم و آب و هوا بر آن می‌رسد. از ویژگی‌های مهم آن می‌توان به در هم تنیدگی توصیفات به عنوان کیفیت ذاتی اثر و وابستگی اقلیم به عناصر داستانی اشاره کرد.»

باران تابستان و باغ گیلاس از جمله داستان‌های این اثر است که رویکرد دفاع مقدسی دارد. صحبت از پسر خانواده‌ای به نام مصطفی است که برای سربازی در ایام جنگ به منطقه رفته بود و در پایان داستان داستان خبر شهادتش توسط مردی که عکس‌های او را به همراه آورده بود به صورت غیرمستقیم داده شد و کاغذی سفید که تنها بر روی آن نوشته شده بود مصطفی!

این کتاب در 2500 نسخه، به بهای 80 هزار ريال و در 128 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha