جدیدترین شماره فصلنامه پژوهش‌های نهج‌البلاغه منتشر شد
کد خبر: 3723279
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

جدیدترین شماره فصلنامه پژوهش‌های نهج‌البلاغه منتشر شد

گروه اندیشه ــ شماره جدید نشریه فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های نهج‌البلاغه به صاحب امتیازی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه منتشر شده است.

جدیدترین شماره فصلنامه پژوهش‌های نهج‌البلاغه منتشر شد
 
به گزارش ایکنا؛ این فصلنامه که برای دوره ۱۵ با شماره پیاپی ۵۴ است که به تاریخ پاییز ۱۳۹۶ منتشر شده است شامل هفت مقاله علمی و پژوهشی است.
 
مقاله «بررسی منظورشناختی افعال کنشی و قطعی در نهج البلاغه» به قلم علی قهرمانی؛ رضا تواضعی، «تبیین نقش و کارکرد ساخت‌واژه‌ها در ترجمه خطبه‌های نهج‌البلاغه» نوشته سید مهدی مسبوق؛ رسول فتحی مظفری و «تحلیل آرایه‌های بدیع در خطبه غراء از منظر سبک‌شناسی آماری» تالیف هومن ناظمیان؛ علی پیرانی شال؛ اکبر رمضانی عنوان سه مقاله نخست این فصلنامه است.
 
مقاله «بررسی معنای «حسنان»، «عطفای» و «ربیضة الغنم» در خطبه سوم نهج البلاغه» نوشته حسن طارمی راد؛ مریم کلوتی، مقاله «بررسی ظرافت‌های لغوی واژۀ «فقیر» در نهج البلاغه و مترادف‌های آن بر اساس رابطۀ هم‌نشینی و جانشینی» تالیف حسین مهتدی و مقاله «بررسی اهداف حکومت دینی از دیدگاه نهج البلاغه» به قلم علیرضا کمالی، و مقاله «واکاوی دوگان آرمان واقعیت در اندیشه و سیره علوی با تاکید بر عزل و نصب حاکمان» نوشته علی حسین زاده و مسعود امانلو عناوین دیگر مقالات این نشریه است.
 
یادآور می‌شود، شماره ۵۴ فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش‌های نهج‌البلاغه به صاحب امتیازی بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و سردبیری عبدالله موحدی‌محب منتشر شده است.
captcha