حمایت مجلس اندونزی از تدوین تقویم اسلامی
کد خبر: 3723297
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

حمایت مجلس اندونزی از تدوین تقویم اسلامی

گروه بین‌الملل - رئیس مجلس اندونزی بر حمایت خود از تدوین یک تقویم رسمی اسلامی مبتنی بر علم نجوم به منظور پایان‌دادن به ابهامات مربوط به زمان آغاز و پایان ماه رمضان تأکید کرد.

 حمایت مجلس شورای مشورتی مردمی اندونزی از تقویم اسلامی رسمی / انگلیسیبه گزارش ایکنا به نقل از جاکارتا پست؛ ذولکیفلی حسن با بیان این که در حال حاضر دانشمندان قادر به پیش‌بینی دقیق خسوف‌ها و کسوف‌هایی هستند که قرار است در صدها سال آینده رخ دهد، گفت: بر این اساس علوم جدید قادر به پیش‌بینی دقیق زمان تشکیل هلال ماه نیز هست.

در اندونزی نمایندگانی از طرف وزارت امور دینی و گروه‌های اسلامی یکی دو روز قبل از آغاز ماه رمضان و نیز پیش از عید فطر دور هم جمع می‌شوند تا درباره روز آغاز و خاتمه این ماه تصمیم‌گیری کنند.

سازمان‌های مذهبی برای تعیین روز آغاز ماه‌های قمری از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند و به همین دلیل نتایجی که اعلام می‌شود، با هم فرق دارد. برخی از روش محاسبه نجومی و برخی از روش «رؤیت هلال» استفاده می‌کنند. 

پیشنهاد تدوین تقویم رسمی اسلامی از سوی کمیسیون هشتم مجلس اندونزی که نظارت بر امور دینی و اجتماعی را بر عهده دارد، مطرح شده است.

انتهای پیام 

captcha