مهربانی مادرانه از جنس سخاوت مردم
کد خبر: 3723302
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵

مهربانی مادرانه از جنس سخاوت مردم

گروه جامعه ــ بنیاد خیریه «مادر مهربان» از مجموعه‌هایی است که به صورت تخصصی در زمینه اطعام کودکان نیازمند فعال است و غرفه آن در طول شب‌های ماه رمضان در برج میلاد کمک‌های مردم را جمع‌آوری کرد.

مهربانی مادرانه از جنس سخاوت مردم

به گزارش ایکنا؛ بنیاد خیریه «مادر مهربان» از معدود مجموعه‌هایی است که به صورت تخصصی در زمینه اطعام کودکان نیازمند فعال است و طرح‌های مختلفی را به اجرا گذاشته است.

بنیاد غیر دولتی خیریه مادرمهربان امّ المومنین خدیجه کبری(س) (به شماره ثبت ۳۲۶۸۹ از وزارت کشور) با اهداف مبارزه با گرسنگی، اطعام کودکان و تکریم جایگاه مادر به ویژه شخصیت امّ المومنین خدیجه کبری (س) در گستره‌ای ملی در حال فعالیت است.

رویکرد اصلی بنیاد خیریه مادرمهربان تأمین غذا، اطعام کودکان و مبارزه با سوء تغذیه است. سوء تغذیه کودکانی که به هر دلیل از تغذیه مناسب محرومند. نباید از کودکان انتظار فعالیت اقتصادی و بازدهی مالی داشت بلکه این مقطع سنی باید صرف کودکی کردن، رشد، آموزش و تربیت شود.

کارشناسان بنیاد با توجه به نیاز‌های کودکان در حال رشد و با تأکید بر حفظ کرامت و احترام به آن‌ها و نیز با توجه به علاقه مندی‌های کودکان در سنین مختلف، فعالیت‌های بنیاد را طراحی کرده و با حضور خیرین اجرا می‌کنند.

طرح توزیع «بسته‌های ارزاق»
بسته‌های ارزاق به طور متناوب و برای کمک به تغذیه‌ی کودکانِ تحت پوشش بنیاد و خانواده هایشان توزیع می‌شود. بسته‌ها شامل اقلام ضروری و تنقلاتی برای کودکان است که متناسب با فصل و مناسبت‌ها و البته نگاه کارشناسان تغذیه تغییر می‌کند.

طرح «دوشنبه‌های خوشمزه»
شادی و لذت و احترام از مهمترین رویکرد‌های «دوشنبه‌های خوشمزه» است. در این طرح که در روز‌های دوشنبه‌ی هر هفته برگزار می‌شود، عده‌ای از کودکان (اعم از کودکان کار، کودکان مهاجر و...) مهمان سفره‌ی ام الومنین خدیجه‌ی کبری می‌شوند. هر هفته «دوشنبه‌های خوشمزه» در یکی از تالار‌های شهر، مدارس یا محل سکونت و تحصیل این کودکان، آن‌ها را با تجربه‌ی خوشمزه‌ای شاد می‌کند.

یادآور می‌شود، بنیاد خیریه «مادر مهربان» در ایام ماه رمضان با غرفه‌ای در جشنواره «شهر خدای» برج میلاد حضور داشت که در این غرفه مردم با شیوه‌ای جذاب توانستند در طرح سفره ما و شما و تهیه بسته ارزاق برای کودکان نیازمند مشارکت کنند.

انتهای پیام

captcha