طرح توجیهی گردشگری درآمدزا باشد
کد خبر: 3723303
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
مرادپور:

طرح توجیهی گردشگری درآمدزا باشد

گروه اجتماعی ـ معاون استاندار لرستان با تأکید بر این‌که طرح توجیهی گردشگری باید درآمدزا باشد،اظهارکرد: باید بررسی کرد که به‌دنبال چه موضوعی هستیم و برای همین نیاز به پلان و نقشه راه داریم.

ب

به گزارش ایکنا از لرستان، احمد مرادپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان امروز یک‌شنبه، 27 خرداد در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان لرستان با انتقاد از این‌که چندین سال است در جلسات، مباحث گردشگری و نبود زیرساخت‎های لازم بیان شده اما به نتیجه‎ای نرسیده‎ایم، افزود: چرا باید چند روز بعد از آغاز تعطیلات تابستانی جلسه ستاد تسهیلات ویژه این ایام برگزار شود.
وی با بیان این‌که جلسات تعطیلات تابستانی باید در فصل زمستان گرفته می‎شد، ادامه داد: در ابتدای هر اقدامی باید بپذیریم که گردشگری یک صنعت است و مانند هر صنعتی نیاز به طرح توجیهی که قدرت رقابت‎پذیری داشته باشد را دارد؛ همچنین زیرساخت‎های آن باید فراهم شود.
مرادپور با تأکید بر این‌که طرح توجیهی گردشگری باید درآمدزا باشد، اضافه کرد: باید بررسی کرد که به‌دنبال چه موضوعی هستیم و برای همین نیاز به پلان و نقشه راه داریم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: در ادامه، طرح تهیه ‌شده باید در اختیار مشاور قرار گیرد، روش ساخت نیز انتخاب و وظایف هر دستگاهی مشخص شود.
وی با بیان این‌که هرچند وقت یک‌بار تب یک موضوع در استان به راه افتاده و بعد از مدتی خاموش می‎شود، گفت: هم‌اکنون بحث گردشگری است که به‌علت نداشتن پلان و نقشه راه، تمام اقداماتی که انجام می‎دهیم با شکست روبه‌رو خواهند شد. اگر طرح گردشگری تهیه نشود وجود ستادهای ویژه آن معنایی ندارد و دستاوردی به همراه نخواهند داشت.
مرادپور با بیان این‌که باید تعیین شود هدف ما از جذب گردشگر به استان چیست، ادامه داد: تنها معرفی استان ملاک نباشد و باید به‌دنبال درآمدزایی بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به این‌که پلان گردشگری باید توسط اداره میراث تهیه شود، بیان کرد: هر جاذبه، گردشگران مخصوص به خود را دارد و در ابتدای هر کاری باید این نقشه تهیه شود این در حالی‎است که بدون هدف به‌دنبال جذب گردشگر هستیم که باید این موضوع به‌طور ویژه بررسی شود.
مرادپور اظهارکرد: هر جاذبه باید بتواند هزینه‎های خود را تأمین کند تا درآمد آن صرف نگه‎داری شود. نگه‎داری زیرساخت‎ها نیاز به متولی دارد و تنها ایجاد آن‌ها نباید مدنظر قرار گیرد.
معاون استانداری لرستان با تأکید بر این‌که موضوعات جلسات باید به‌صورت کارشناسی شده بررسی شوند، گفت: تا با این روش‎های معمول پیگیر مسائل شویم راه به‌جایی نخواهیم برد.

انتهای پیام

captcha