ستاد دائمی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گیرد
کد خبر: 3723315
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین:

ستاد دائمی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گیرد

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین بابیان اینکه درگذشته پُر کردن اوقات فراغت مدنظر بود، گفت: امروز به دنبال باز کردن ذهن دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت است و از همین رو هم پیشنهاد ما این است ستاد دائمی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گیرد.

ستاد دائمی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گیرد

به گزارش ایکنا از قزوین، سالار قاسمی در شورای آموزش‌وپرورش استان که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، تصریح کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان موضوع مهمی است که باید به‌صورت جدی به آن پرداخته شود و همه با حساسیت ویژه به آن ورود یابند.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت در کاهش آسیب اجتماعی نقش مهمی دارد بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید در این حوزه وارد شوند، دانش‌آموزان ما چهار تا پنج ساعت از زمان خود را در مدرسه می‌گذراند و ساعات بعدازظهر آن‌ها خالی است، بنابراین تقاضا داریم با این رویکرد به آموزش‌وپرورش کمک شود.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اضافه کرد: هدف ما برنامه‌ریزی نشاط‌آور برای اوقات فراغت است، اوقات فراغت مهم‌ترین فرصت برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بهترین زمان برای جذب مشارکت اولیا است، اگرچه فعالیت‌های رسمی آموزش‌وپرورش جذابیت و شادابی لازم را ندارد اما این موضوع در اختیار ما نیست.
وی بیان کرد: در دوران اوقات فراغت برنامه‌هایی در جهت افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، بروز خلاقیت و نوآوری، تقویت روحیه خودباوری، ایجاد زمینه‌های لازم برای تقویت و تأمین سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان و جلوگیری از بزهکاری باید اجرایی شود.
قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت‌های آموزش‌وپرورش برای ۲۳۰ هزار دانش‌آموز استان اجرا می‌شود و برای اینکه بتوانیم به مطلوب لازم برسیم باید بقیه دستگاه‌ها هم کنار آموزش‌وپرورش قرار گیرند و از این ظرفیت‌ها استفاده شود که اگر این امر انجام شود قول می‌دهیم درصدی از آسیب‌های اجتماعی را در استان کاهش دهیم.
وی بابیان اینکه درگذشته پُر کردن اوقات فراغت مدنظر بود، یادآور شد: امروز به دنبال باز کردن ذهن دانش‌آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت است و از همین رو هم پیشنهاد ما این است ستاد دائمی غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان شکل گیرد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین بیان کرد: برای برنامه‌ریزی مناسب ویژه اوقات فراغت تحقیقات و مطالعات لازم صورت گرفته است و سعی ما در آموزش‌وپرورش بر این است که بستر غنی‌سازی اوقات فراغت بر اساس تحقیقات انجام‌شده باشد و همچنین سعی داریم تمرکز ما در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت محلات آسیب‌پذیر در سطح استان باشد.
انتهای پیام

captcha