«گفت‌و‌گوی اسلام، مسیحیت و بودیسم»؛ محور سمینار ژاپن
کد خبر: 3723332
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

«گفت‌و‌گوی اسلام، مسیحیت و بودیسم»؛ محور سمینار ژاپن

گروه بین‌الملل - سمینار «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی» در چهار محور تخصصی از جمله «گفت‌وگوی اسلام، بودیسم و مسیحیت»، 31 خردادماه در شهر «کیوتو»ی ژاپن برگزار می‌شود.

«گفت‌و‌گوی اسلام، مسیحیت و بودیسم»؛ محور سمینار ژاپن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ سمینار یک روزه «چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی»31  خرداد به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری دانشگاه «ریوکوکو» در شهر کیوتو اين كشور برگزار می‌شود.

در این سمینار در چهار زمینه تخصصی شامل «گفت‌وگوی اسلام، بودیسم و مسیحیت»، «سیاست ایران پس از انقلاب اسلامی»، «موسیقی و هنر ایرانی» و «جامعه ایرانی و زنان» به بحث و تبادل نظر پرداخته خواهد شد.

در این برنامه و در بخش «گفت‌وگوی اسلام، بودیسم و مسیحیت» میتسویا داکه، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «بودیسم و اسلام»، ابوالقاسم جعفری، استاد دانشگاه ادیان با موضوع «تانی شو»، ایجی هیساماتسو، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «مسیحیت و اسلام» مقالات خود را ارائه خواهند داد.

در بخش «سیاست ایران پس از انقلاب» نیز توسییی سانو، استاد دانشگاه ریوکوکو با موضوع «ارزیابی کلی از جمهوری اسلامی ایران»، کنجی تومیتا، استاد دانشگاه دوشیشا با موضوع «امام خمینی و جمهوری اسلامی ایران» کنجی کرودا، استادیار موزه ملی قوم‌شناسی با موضوع «انقلاب، جمهوری اسلامی و عدالت در ایران معاصر» و ساشی ساکاناشی، محقق مؤسسه اقتصاد انرژی ژاپن با موضوع «سیاست ایرانی در جمهوری اسلامی ایران» به ارائه مباحث و مقالات خود خواهند پرداخت.

سومین بخش این سمینار هم به «هنر و موسیقی در ایران» اختصاص یافته که ماساتو تانی، استاد دانشگاه کوبه با موضوع «موسیقی ایرانی» و نوریهیتو هایاشی از دانشگاه ریوکوکو با موضوع «مینیاتور ایرانی» مباحث خود را ارائه می‌دهند.

این سمینار تخصصی در بخش چهارم با عنوان «جامعه ایرانی و زنان» با سخنرانی و ارائه مقالات از سوی آتسوکو تسوبا کی هارا، از دانشگاه ریوکوکو با موضوع «جامعه مدرن ایران و زنان» و زینب بهرامی با موضوع «انقلاب اسلامی و زنان ایرانی» ادامه می‌یابد.

تقدیر از فعالیت‌ها و تلاش‌های تومیتا، ایران‌شناس شهیر ژاپنی از سوی رایزنی فرهنگی ايران از بخش‌های این سمینار تخصصی یک روزه خواهد بود.

«گفت‌و‌گوی اسلام، مسیحیت و بودیسم»؛ محور سمینار ژاپن

انتهای پیام

captcha