معرفی فعالیت‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا
کد خبر: 3723360
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

معرفی فعالیت‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا به تشریح فعالیت‌های آموزشی و قرآنی این مرکز در سال جاری پرداخت.

معرفی فعالیت‌های قرآنی سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا

محرمعلی مشهدی، رئیس دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا همواره در جهت ترویج فرهنگ حفظ قرآن و انس هر چه بیشتر کارکنان با کلام وحی، اقدامات و برنامه‌هایی را اجرایی کرده است که در سال 97 نیز طرح‌هایی تدوین شده است.
وی ادامه داد: دارالقرآن، کارگاه‌های یک روزه با نام «قرآن‌شناختی» را در قالب هشت ساعت آموزشی برگزار می‌کند. جزییات این طرح این طور است که اساتید خبره و برجسته قرآنی سطح کشور در همه یگان‌های انتظامی مستقر شده و به صورت متمرکز درباره آثار تلاوت و انس با قرآن کریم به سخنرانی خواهند پرداخت.
مشهدی با اشاره به اینکه پس ازآموزش این افراد در یگان‌ها، افراد ملزم به تبلیغ بوده و به عنوان مبلغ برنامه حفظ قرآن را در سطح یگان‌ها ترویج خواهند داد، افزود: در این طرح 800 نفر روحانی و اساتید ممیزی مشارکت دارند و برای کارکنان به آثار و برکات حفظ قرآن در خانواده می‌پردازند.

رئیس دارالقرآن سازمان عقیدتی ـ سیاسی ناجا بیان کرد: اجرای این طرح از ابتدای تیرماه در همه استان‌ها آغاز و به مدت یک ماه تا اول مردادماه ادامه دارد.
مشهدی به دیگر برنامه‌های پیش رو در سال جاری اشاره و اظهار کرد: نهضت حفظ قرآن، آموزش نهج‌البلاغه و بیان خطبه، صحیفه‌ سجادیه، تربیت آموزشیار قرآنی با حضور دوهزار نفر در پاسگاه و کلانتری‌ها، برپایی کارگاه تخصصی ارتقای معلمان با حضور 50 نفر، ارتقای قاریان غیر حرفه‌ای، برپایی کارگاه توانمندسازی مسئولان دارالقرآن‌ها، اجرای برنامه روخوانی و روان‌خوانی قرآن ویژه تربیت‌شدگان، برگزاری جلسات قرآن در یک هزار نقطه کلانتری‌ها در طول هفته و غیره از دیگر برنامه‌های این مرکز است که برای سال 97 در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

captcha