جهادسازندگی، نخستین گام امام(ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب بود
کد خبر: 3723361
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

جهادسازندگی، نخستین گام امام(ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب بود

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: جهادسازندگی نخستین گام امام(ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب در جهت محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه امکانات در بین روستاییان بود و امروز رونق بخشی به اقتصاد روستاها اولویت جهاد کشاورزی است.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 27 خرداد در همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز، گفت: جهادسازندگی نخستین گام امام (ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب در جهت محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه امکانات در بین روستائیان بود و امروز رونق بخشی به اقتصاد روستاها اولویت جهاد کشاورزی است.

جهادسازندگی نخستین گام امام (ره) برای تحقق آرمان‌های انقلاب بود

وی افزود: هدف از تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام (ره) رفع محرومیت، تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال در روستاها و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی بود که این نهاد به عنوان بازوی توانمند نظام برای پیشرفت کشور و با عدالت محوری تا کنون فعالیت میکند.

حجت الاسلام آل هاشم، افزود: این نهاد از ابتدا خیل عظیم نیروهای دلسوز جوان و متخصصان متعهد را در رشته‌های گوناگون برای احیا و نوسازی روستاها جلب کرد و خدمات مؤثری در رفع محرومیت و ایجاد زمینه برای مشارکت روستائیان در صحنه اقتصاد کشور انجام داد.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در ایجاد مهارت‌های فنی و مهندسی در جبهه خاطرنشان کرد: انتخاب واژه سنگرسازان بی سنگر بیانگر عمق فداکاری ایثارگران جهادی است که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن به احداث پل، سنگر و استحکامات می پرداختند.

وی، افزود: هم اکنون نیز پیروان آنها در سازمان جهاد کشاورزی قدم‌های مؤثری برداشته‌اند و باید از ظرفیت‌ها و فرصت‌های این سازمان نهایت بهره را ببریم.

حجت‌الاسلام آل هاشم تاکید کرد: در این سازمان باید برای رسیدن به توسعه و تعالی از نیروهای جوان و فناوری‌های نو و جدید بهره برد و ایثارگران، جانبازان و پیشکسوتان این عرصه را فراموش نکرد.

انتهای پیام

captcha